اخلاق مراقبتی و پدرسالاری: رویکرد بوواری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 35

تعداد کلمات : 12800

مجله : philosophies

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
14 می 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2306 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اخلاق مراقبتی و پدرسالاری: رویکرد بوواری

 چکیده

 اخلاق مراقبتی فمینیستی به یک نظریه اخلاقی برجسته تبدیل شده است که بر بحث های نظری و عملی در رشته ها و مؤسسات مختلف در مقیاس جهانی تأثیر گذاشته است. با این حال، توسط محققان فمینیست فراملی به دلیل عملکرد با مفروضات و ثبت‌های غرب محور، به‌ویژه با مراقبت جهانی که در شمال جهانی انجام می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین به دلیل اولویت دادن به جنسیت بر سایر مقوله‌های متقاطع بودن و در نتیجه عدم تلاقی واقعی مورد انتقاد قرار گرفته است. با توجه به میراث امپریالیستی و استعماری که در توزیع نابرابر کار مراقبت در سراسر جهان گنجانده شده است، رویکرد غرب محور ممکن است خطر پدرسالاری را نیز به همراه داشته باشد. از این رو، یک رویکرد انتقادی به اخلاق مراقبت نیاز به غلبه بر این چالش ها دارد. هدف این مقاله این است که ابتدا این بحث‌ها و پاسخ‌های محققان اخلاق مراقبتی به آن‌ها را باز کند و سپس منابعی در اخلاق اگزیستانسیالیستی بووار، به‌ویژه اصل تلقی از دیگری به‌عنوان آزادی، به‌عنوان ابزاری سازنده برای مقابله با غرب‌محوری جنبه های پدرسالارانه شیوه های مراقبت ارایه کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Care Ethics and Paternalism: A Beauvoirian Approach

Abstract

 Feminist care ethics has become a prominent ethical theory that influenced theoretical and practical discussions in a variety of disciplines and institutions on a global scale. However, it has been criticized by transnational feminist scholars for operating with Western-centric assumptions and registers, especially by universalizing care as it is practiced in the Global North. It has also been criticized for prioritizing gender over other categories of intersectionality and hence for not being truly intersectional. Given the imperialist and colonial legacies embedded into the unequal distribution of care work across the globe, a Western-centric approach may also carry the danger of paternalism. Hence, a critical approach to care ethics would require reckoning with these challenges. The aim of this article is first to unfold these discussions and the responses to them from care ethics scholars and then to present resources in Beauvoir’s existentialist ethics, specifically the tenet of treating the other as freedom, as productive tools for countering the Western-centric and paternalistic aspects of care practices.