بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 43

تعداد کلمات : 9000

مجله : International Journal of Commerce and Management

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
7 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1215 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک

 چکیده  

 هدف: در این تحقیق به بررسی ظرفیت‌های سازمانی در اجرای موفق تجارت الکترونیک پرداخته می‌شود. به ویژه، این تحقیق یک قالب مفهومی سه بعدی شامل ظرفیت‌های یادگیری سازمانی، قابلیت‌های مدیریت دانش و آمادگی سازمانی در اختیار می‌گذارد. چنین رویکرد چند بعدی به طور تصادفی در ادبیات موجود مورد بررسی قرار گرفته است، و بررسی چارچوب مفهومی پیشنهادی را به عنوان یک موضوع تحقیق جالب تبدیل می‌کند.

طرح- روش شناسی روش: قالب مفهومی ارائه شده در یک نمونه از شرکت‌های یونانی با مشارکت آنلاین مورد آزمون قرار گرفت مدیران سیستم اطلاعات به عنوان شرکت کنندگان اصلی استفاده شدند. نمونه پایانی شامل ۲۱۳ شرکت بود. اعتبار و قابلیت اطمینان پرسش نامه‌های جدید به طور کامل بررسی گردید. داده‌های آزمایشی با استفاده از روش مدل سازی معادله ساختاری تحت تجزیه تحلیل قرار گرفتند.

نتایج: بر طبق یافته‌ها، ظرفیت دسترسی به آموزش، سطح دانش و اشتراک دانش از مهم‌ترین فاکتورهای اجرای موفق تجارت الکترونیک است. علاوه بر این، یک عامل مهم دیگر، اندازه شرکت است. همچنین، تخصص فنی، انباشت دانش و کاربرد دانش هیچ اثر معنی داری بر روی اجرای تجارت الکترونیک ندارد.

 محدودیت‌ها و اهمیت تحقیق: موانع این روش شامل استفاده از مقیاس‌های خود گزارشی برای سنجش سازه‌های مدل ارائه شده است. علاوه بر این، این تحقیق فاقد روش طولی است زیرا مقطعی است و تصویری از اجرای تجارت الکترونیک ارائه می‌کند.

اهمیت‌های کاربردی: این مطالعه تلاش تحلیلی را در زمینه‌هایی که در آن شرکت اجرای تجارتالکترونیک و کسب مزیت‌های بالقوه آن تاکید کند بررسی می‌کند. اهمیت عملی در بخش نهایی این مقاله ارائه شد(فاکتورهای تاثیرگذار براجرای موفق تجارت الکترونیک).

 اصلیت/ارزش: در این مقاله یک قالب مفهومی پیشرفته برای بررسی مسائل مربوط به پیاده سازی موفق تجارت الکترونیک ارائه می‌کند و نتایج ارزشمندی را برای تصمیم گیران و دانشگاهیان می‌دهد. به علاوه، یافته‌های این مقاله را می‌توان به کشورهای پیشرفته دیگر که اقتصاد آن‌ها با چالش‌های زیاد همراه اتس (اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، ایرلند) تعمیم داد(فاکتورهای تاثیرگذار براجرای موفق تجارت الکترونیک).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Factors affecting e-business successful implementation

Abstract

Purpose – The present study aims to investigate the impact of organizational capabilities in the successful implementation of e-business. More specifically, the study proposes a three-dimensional conceptual framework, including “organizational learning capabilities”, “knowledge management capabilities” and “organizational readiness”. Such a multidimensional approach has randomly been explored in the existing literature, making the examination of the proposed conceptual framework an interesting research topic. Design/methodology/approach – The proposed conceptual framework was tested on a sample of Greek companies with an online involvement. Information System executives were used as key respondents. The final sample consisted of 213 companies. The reliability and validity of the newly developed questionnaire were thoroughly examined. Empirical data were analyzed using the “structural equation modeling” technique. Findings – The results of the study reveal that “training availability”, “knowledge level” and “knowledge sharing” are the most significant factors for successfully implementing e-business. Moreover, “firm size” seems to be another important determinant. On the other hand, “technical expertise”, “knowledge accumulation” and “knowledge application” were not found to have a statistically significant impact on the implementation of e-business. Research limitations/implications – A limitation stemming from the implemented methodology is the use of self-report scales to measure the constructs of the proposed model. Moreover, the present paper lacks a longitudinal approach, as it is cross-sectional and provides a static picture of e-business implementation. Practical implications – The paper makes an analytical effort to point out areas that companies should emphasize to successfully implement e-business and, therefore, harvest its potential benefits. Certain practical implications are offered in the final part of the paper. Originality/value – The paper proposes an enhanced conceptual framework that examines vital issues concerning the successful implementation of e-business, thus providing valuable outcomes for decision-makers and academics. Moreover, the results of the study may be generalized in other developed countries whose economy faces similar significant challenges as Greece (e.g. Spain, Italy, Portugal, Ireland, etc.).
دیدگاهتان را بنویسید