عنوان فارسی مقاله:نقش دوسوتوانی،جهت گیری استراتژیک و ادغام زنجیره تامین در عملکرد شرکت: مطالعه موردی شرکتهای کوچک و متوسط در بازار سنتی
چکیده
وجود بازارهای سنتی به عنوان نهادهای اجتماعی نقش استراتژیکی در روند توسعه یک ملت دارد. اما با ورود تمدن مدرن و شرایط بازار پویا ، وجود بازارهای سنتی در خطر انقراض است. تلاش ها برای توسعه بازارهای سنتی به دغدغه خاص دولت تبدیل شده و موضوع جالبی برای مطالعه است. برخی مطالعات ضعف های بازارهای سنتی را مورد بحث قرار داده اند ، اما تعداد کمی از آنها استراتژی های توسعه آنها را مورد بحث قرار داده اند. هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل استراتژی های توسعه عملکرد سنتی بازار در این عصر مخرب و پویا با افزایش دوسوتوانی و جهت گیری استراتژیک است. علاوه بر این ، این مطالعه همچنین با هدف تجزیه و تحلیل یکپارچگی زنجیره تامین در بازارهای سنتی به عنوان تعدیل کننده رابطه بین دوسوتوانی و جهت گیری استراتژیک نسبت به عملکرد بازارهای سنتی انجام می شود. نتایج تجربی از طریق توزیع پرسشنامه ها به ۱۲۶ مدیر سنتی بازار در سلمان به دست می آید. این مطالعه مدل سازی معادلات ساختاری را برای آزمایش روابط پیشنهادی انجام داد. نتایج نشان می دهد که دوسوتوانی و یکپارچگی زنجیره تامین تأثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت دارند ، اما دو دستگی تأثیر مهمی بر ادغام زنجیره تأمین ندارد ، در حالی که جهت گیری استراتژیک تأثیر قابل توجهی بر ادغام زنجیره تامین دارد اما تأثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت ندارد. این مطالعه اولین آزمایش تجربی برای بررسی تأثیر دوسوتوانی و جهت گیری استراتژیک بر عملکرد سنتی بازار است. نتایج مطالعه ممکن است به مدیران بازارهای سنتی برای پیاده سازی دوسوتوانی ، جهت گیری استراتژیک و ادغام زنجیره تامین برای توسعه عملکرد بازار سنتی کمک کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.