ارتباط بین تصمیم‌گیری استراتژیک، ارتباطات استراتژیک و عملکرد سازمانی: مرور منابع نقادانه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 5300

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
9 آوریل 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4703 بازدید
76,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارتباط بین تصمیم‌گیری استراتژیک، ارتباطات استراتژیک و عملکرد سازمانی: مرور منابع نقادانه

 چکیده

 تصمیمات استراتژیک بلندمدت، به شدت بدون ساختار، پیچیده، ذاتاً پر ریسک هستند و تأثیر زیادی بر آینده سازمان دارند. تصمیمات استراتژیک آن دسته از تصمیمات مهمی هستند که معمولاً به تعداد زیادی منابع سازمانی و در نظر گرفتن محیط شرکت نیاز دارند. تصمیم گیری آنقدر مهم است که هیچ یک از وظایف مدیریتی بدون آن انجام نمی‌شود. تصمیمات بر هدایت سازمانی، اداره و ساختار تأثیر می‌گذارند. بسته به رویکرد فرآیند تصمیم گیری، کیفیت تصمیمات اتخاذ شده، تصمیمات می‌توانند پرهزینه یا سودمند باشند. در این راستا، تصمیم گیری استراتژیک باید به خوبی ابلاغ شود. در یک شرکت با تمرکز بر افرادی که آن را تشکیل می‌دهند، تاب آوری آن اجازه می‌دهد تا اطلاعات مهم در دوزهای لازم به دست آید و بر تصمیمات روزانه و در خود سازمان تأثیر بگذارد و فرآیند پیاده‌سازی استراتژی را ساده‌تر کند. ارتباطات چندین بخش برای اجرای یک استراتژی در یک شرکت دارد. استراتژی‌های ارتباطی زمانی ایجاد می‌شوند که یک بحران یا یک رویداد بزرگ وجود داشته باشد که به وضوح نیاز به حل مسائل ارتباطی دارد. اکثر شرکت‌ها اهمیت ایجاد برنامه‌های استراتژیک برای هدایت تصمیم‌گیری در بلندمدت را درک می‌کنند. ارتباطات راهبردی و مناسب، کانالی را در مورد چگونگی مقابله با تحولات مانند تغییرات عمده در شرکت یا سازمان، اخراج و کوچک سازی و تغییرات تکنولوژیکی می‌دهد. ایده این است که شرکت‌ها نمی‌توانند منابع سازمانی را سازماندهی کنند بدون اینکه بدانند سازمان می‌خواهد کجا باشد و چگونه به آنجا می‌رسد، از این رو ارتباطات مؤثر یک عامل کلیدی است که باید در نظر گرفته شود. این مقاله به دنبال ایجاد رابطه بین تصمیم گیری استراتژیک، عملکرد سازمانی و نقش ارتباطات استراتژیک در رابطه است. این مقاله یک طرح تحقیق کیفی و از داده‌های ثانویه استفاده کرد. بین تصمیم گیری استراتژیک و عملکرد سازمان رابطه معناداری برقرار شد. این مقاله نشان داد که تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و عملکرد سازمان به‌عنوان سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری گنجانده می‌شوند که این عوامل کاتالیزور بین تصمیم‌گیری استراتژیک و عملکرد سازمان خواهند بود. این مقاله توصیه می‌کند که مدیران مسئول باید در جهت رویارویی و مقابله با چالش‌های ارتباطات استراتژیک مانند ساختار ضعیف اختیارات، عدم هماهنگی و حمایت سایر سطوح مدیریتی و مقاومت از سوی سطوح پایین‌تر و فعالیت‌های برنامه‌ریزی ضعیف جهت تحقق عملکرد بهتر هماهنگ شوند.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Nexus Between Strategic Decision-Making, Strategic Communication and Organizational Performance: A Critical Literature Review

Abstract

 Strategic decisions are long term, highly unstructured, complex, inherently risky, and have a great impact on the future of the organization. Strategic decisions are those important decisions that typically require a vast number of organizational resources, and consideration of the firm’s environment consideration. Decision-making is so important that none of the managerial functions can be performed without it. Decisions influence organizational direction, administration, and structure. Decisions can be costly or beneficial depending on the approach of the decision-making process, the quality of the decisions made. In this regard, strategic decision- making should be well communicated. In an organic company with a stated focus on the people who make it up, its flexibility allows important information to arrive in necessary doses, impacting daily decisions and in the organization itself, with no conflicting messages to the market and simplifying the process of an implementation strategy. Communication holds several fences to implementing a strategy in a company. The strategies of communication are created when there is a crisis or a major event clearly requiring communication issues to be resolved. Most companies understand and appreciate the importance of creating strategic plans to drive decision making over the long term. Strategic and proper communication gives a channeling on how to deal with upheavals such as major changes in the company or organization, layoffs and downsizing, and technological change. The idea is that the companies cannot organize organizational resources without knowing where the organization wants to be and how it will get there, hence effective communication is a key factor to consider. This paper sought to establish the relationship between strategic decision making, the organizational performance and the role of strategic communication on the relationship. The paper adopted a qualitative research design and used secondary data. A critique on previous studies done by scholars. A significant relationship between strategic decision-makings and organization performance was established. The paper revealed that strategic decision-makings and organization performance will be incorporated as such decision support system these factors will be the catalyst between strategic decision-makings and organization performance. The paper recommended that responsible managers should be geared towards facing and tackling the challenges of strategic communication like poor authority structure, lack of coordination and support from other management levels and resistance from lower levels and poor planning activities in order to realize better performance