افسردگی و اضطراب در میان دانشجویان در طی عالم گیری کوید-۱۹ در بنگلادش

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 5500

مجله : PLOS ONE

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 دسامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1062 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:افسردگی و اضطراب در میان دانشجویان در طی عالم گیری  کوید-۱۹ در بنگلادش: نظرسنجی  مقطعی  مبتنی بر وب

چکیده

  هدف از این مطالعه بررسی شیوع افسردگی و اضطراب در میان دانشجویان دانشگاه بنگلادش در طی بیماری همه گیر COVID-19 بود. همچنین هدف آن تعیین عوامل تعیین کننده افسردگی و اضطراب بود. در مجموع ۴۷۶ دانشجوی دانشگاه ساکن بنگلادش در این نظرسنجی مقطعی مبتنی بر وب شرکت کردند. یک پرسشنامه الکترونیکی استاندارد با استفاده از فرم گوگل ایجاد شد و لینک از طریق رسانه های اجتماعی – فیس بوک به اشتراک گذاشته شد. اطلاعات در سه سطح متوالی مانند تجزیه و تحلیل تک متغیره ، دو متغیره و چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. دانشجویان افسردگی و اضطراب بیشتری داشتند. گفته می شود حدود ۱۵٪ از دانش آموزان افسردگی متوسط ​​داشته اند ، در حالی كه ۱/۱۸٪ به شدت از اضطراب رنج می برده اند. رگرسیون لجستیک باینری نشان می دهد که دانشجویان ارشد افسردگی بیشتری دارند (OR = 2.886 ، ۹۵٪ CI = 0.961- 8.669).   انتظار می رود که هر دو دولت و دانشگاه ها بتوانند برای رفع پسرفتتحصیلی و مشکلات مالی برای کاهش افسردگی و اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه با هم همکاری کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Depression and anxiety among university students during the COVID-19 pandemic in Bangladesh: A web-based cross-sectional survey

Abstract

 The purpose of this study was to investigate the prevalence of depression and anxiety among Bangladeshi university students during the COVID 19 pandemic. It also aimed at identifying the determinants of depression and anxiety. A total of 476 university students living in Bangladesh participated in this cross-sectional web-based survey. A standardized equestionnaire was generated using the Google Form, and the link was shared through social media—Facebook. The information was analyzed in three consecutive levels, such as univariate, bivariate, and multivariate analysis. Students were experiencing heightened depression and anxiety. Around 15% of the students reportedly had moderately severe depression, whereas 18.1% were severely suffering from anxiety. The binary logistic regression suggests that older students have greater depression (OR = 2.886, 95% CI = 0.961– 8.669). It is also evident that students who provided private tuition in the pre-pandemic period had depression (OR = 1.199, 95% CI = 0.736–1.952). It is expected that both the government and universities could work together to fix the academic delays and financial problems to reduce depression and anxiety among university students.