مواجهه با انتشار اخبار جعلی آنلاین: پیشایندهای اعتماد و بی اعتمادی و تأثیر آنها بر شدت استفاده از فیس بوک

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 37

تعداد کلمات : 8900

مجله : Online Information Review

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
23 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3515 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مواجهه با انتشار اخبار جعلی آنلاین: پیشایندهای اعتماد و بی اعتمادی و تأثیر آنها بر شدت استفاده از فیس بوک

 چکیده

 هدف – این مطالعه بر تأثیر انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده است. این مطالعه از طریق نظریه‌پردازی و ادغام منابع حوزه‌های بین‌رشته‌ای مانند رفتار اطلاعات، ارتباطات و مدیریت روابط، چگونگی تأثیر انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) در فیس‌بوک بر اعتماد، بی‌اعتمادی و شدت استفاده کاربران از فیس‌بوک را مورد بررسی قرار داد.

طرح/روش‌شناسی/رویکرد – این مطالعه از تحقیقات نظرسنجی (پرسشنامه‌ای) کمی استفاده کرد و داده‌های پانلی را از طریق یک پلت فرم نظرسنجی حرفه‌ای آنلاین جمع‌آوری کرد. در مجموع ۶۶۱ شرکت‌کننده در ایالات متحده این مطالعه را تکمیل کردند و از مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمایش مدل نظری با استفاده از Amos 20 استفاده شد.

یافته‌ها – بر اساس داده‌های یک پرسشنامه آنلاین (N 5 661) در ایالات متحده، نتایج نشان داد که قابلیت اعتماد و بسط اطلاعات، خودکارآمدی کاربران در تشخیص انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) و انتظار تجویزی از پلت فرم رسانه‌های اجتماعی به طور قابل‌توجهی اعتماد و بی‌اعتمادی را نسبت به فیس‌بوک پیش‌بینی می‌کنند.، که به نوبه خود به طور مشترک بر شدت استفاده کاربران از این سیستم اطلاعاتی تأثیر گذاشت.

اصالت/ارزش – این مطالعه از چندین جنبه مهم به منابع رو به رشد در مورد مدیریت اطلاعات و روابط و ارتباطات دیجیتال کمک می‌کند. ابتدا، این مطالعه پردازش شناختی روانشناختی و اجتماعی انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) آنلاین را فاش کرد و به استراتژی‌هایی برای طراحی سیستم آینده و مداخله رفتاری انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) پرداخت. دوم، این مطالعه به طور سیستماتیک اعتماد و بی‌اعتمادی را به‌عنوان ابعاد شناختی و عاطفی ذهنیت‌های انسانی مورد بررسی قرار می‌دهد، اجزای مختلف رفتار اطلاعات آنلاین را در بر می‌گیرد و درک فرد را از اینکه چگونه انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) بر ادراک عمومی از سیستم اطلاعاتی تأثیر می‌گذارد، غنی‌تر می‌کند. در نهایت، این مطالعه مطالعات مدیریت روابط را پیش برد و نشان داد که یک نگرش قابل اعتماد نسبت به بی اعتمادی، تأثیر قوی‌تری بر شدت استفاده از فیس بوک دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Encountering misinformation online: antecedents of trust and distrust and their impact on the intensity of Facebook use

Abstract

 Purpose This study focused on the impact of misinformation on social networking sites. Through theorizing and integrating literature from interdisciplinary fields such as information behavior, communication and relationship management, this study explored how misinformation on Facebook influences userstrust, distrust and intensity of Facebook use. Design/methodology/approach This study employed quantitative survey research and collected panel data via an online professional survey platform. A total of 661 participants in the USA completed this study, and structural equation modeling (SEM) was used to test the theoretical model using Amos 20. Findings Based on data from an online questionnaire (N 5 661) in the USA, results showed that information trustworthiness and elaboration, usersself-efficacy of detecting misinformation and prescriptive expectancy of the social media platform significantly predicted both trust and distrust toward Facebook, which in turn jointly influenced usersintensity of using this information system. Originality/value This study contributes to the growing body of literature on information and relationship management and digital communication from several important aspects. First, this study disclosed the underlying cognitive psychological and social processing of online misinformation and addressed the strategies for future system design and behavioral intervention of misinformation. Second, this study systematically examined both trust and distrust as cognitive and affective dimensions of the human mindsets, encompassed the different components of the online information behavior and enriched ones understanding of how misinformation affected publicsperceptions of the information system where it appeared. Last but not least, this study advanced the relationship management literature and demonstrated that a trustful attitude exerted a stronger influence on the intensity of Facebook use than distrust did.