عنوان فارسی مقاله:مواجهه با انتشار اخبار جعلی آنلاین: پیشایندهای اعتماد و بی اعتمادی و تأثیر آنها بر شدت استفاده از فیس بوک
چکیده
هدف – این مطالعه بر تأثیر انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) در سایتهای شبکههای اجتماعی متمرکز شده است. این مطالعه از طریق نظریهپردازی و ادغام منابع حوزههای بینرشتهای مانند رفتار اطلاعات، ارتباطات و مدیریت روابط، چگونگی تأثیر انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) در فیسبوک بر اعتماد، بیاعتمادی و شدت استفاده کاربران از فیسبوک را مورد بررسی قرار داد.
طرح/روششناسی/رویکرد – این مطالعه از تحقیقات نظرسنجی (پرسشنامهای) کمی استفاده کرد و دادههای پانلی را از طریق یک پلت فرم نظرسنجی حرفهای آنلاین جمعآوری کرد. در مجموع ۶۶۱ شرکتکننده در ایالات متحده این مطالعه را تکمیل کردند و از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمایش مدل نظری با استفاده از Amos 20 استفاده شد.
یافتهها – بر اساس دادههای یک پرسشنامه آنلاین (N 5 661) در ایالات متحده، نتایج نشان داد که قابلیت اعتماد و بسط اطلاعات، خودکارآمدی کاربران در تشخیص انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) و انتظار تجویزی از پلت فرم رسانههای اجتماعی به طور قابلتوجهی اعتماد و بیاعتمادی را نسبت به فیسبوک پیشبینی میکنند.، که به نوبه خود به طور مشترک بر شدت استفاده کاربران از این سیستم اطلاعاتی تأثیر گذاشت.
اصالت/ارزش – این مطالعه از چندین جنبه مهم به منابع رو به رشد در مورد مدیریت اطلاعات و روابط و ارتباطات دیجیتال کمک میکند. ابتدا، این مطالعه پردازش شناختی روانشناختی و اجتماعی انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) آنلاین را فاش کرد و به استراتژیهایی برای طراحی سیستم آینده و مداخله رفتاری انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) پرداخت. دوم، این مطالعه به طور سیستماتیک اعتماد و بیاعتمادی را بهعنوان ابعاد شناختی و عاطفی ذهنیتهای انسانی مورد بررسی قرار میدهد، اجزای مختلف رفتار اطلاعات آنلاین را در بر میگیرد و درک فرد را از اینکه چگونه انتشار اخبار ساختگی (دروغ پراکنی) بر ادراک عمومی از سیستم اطلاعاتی تأثیر میگذارد، غنیتر میکند. در نهایت، این مطالعه مطالعات مدیریت روابط را پیش برد و نشان داد که یک نگرش قابل اعتماد نسبت به بی اعتمادی، تأثیر قویتری بر شدت استفاده از فیس بوک دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.