ترجمه جزوه انگلیسی برای دانشجویان روانشناسی تربیتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 4700

مجله : دانش

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
23 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3308 بازدید
150,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ترجمه جزوه انگلیسی برای دانشجویان روانشناسی تربیتی

 چکیده

تعریف هر رشته دانش محور سخت است. اولاً به این دلیل که پیوسته تکامل می یابد. ثانیاً، زیرا دامنه پدیده هایی که مورد مطالعه قرار می دهد را نمی توان با هیچ تعریف واحدی در نظر گرفت. این در مورد روانشناسی بیشتر صدق می کند. مدت‌ها قبل به دانشجویانی مانند شما گفته شده است که اصطلاح روان‌شناسی از دو کلمه یونانی psyche به معنای روح و logos به معنای علم یا مطالعه یک موضوع گرفته شده است. بنابراین روانشناسی مطالعه روح یا ذهن بود. اما از آن زمان به طور قابل توجهی از این تمرکز فاصله گرفته و خود را به عنوان یک رشته علمی که با فرآیندهای زیربنای تجربه و رفتار انسان سروکار دارد، تثبیت کرد.  

طیف وسیعی از پدیده هایی که مورد مطالعه قرار می دهد، که برخی از آنها را در بالا ذکر کردیم، در چندین سطح گسترده شده اند، به عنوان مثال. گروهی فردی، زوجی (دو نفره) و سازمانی. آنها همچنین دارای پایگاه های زیستی و همچنین اجتماعی هستند. به طور طبیعی، بنابراین، روش های مورد نیاز برای مطالعه آنها نیز بسته به پدیده ای که فرد می خواهد مطالعه کند، بسیار متفاوت است. یک رشته هم بر حسب آنچه مطالعه می کند و هم از نظر نحوه مطالعه تعریف می شود. در واقع، بیشتر از نظر نحوه یا روش/هایی که استفاده می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، روانشناسی به طور رسمی به عنوان علمی تعریف می شود که فرآیندهای ذهنی، تجربیات و رفتار را در زمینه های مختلف مطالعه می کند. در انجام این کار، از روش های علوم زیستی و اجتماعی برای به دست آوردن داده ها به طور سیستماتیک استفاده می کند. این داده ها را معنا می کند تا بتوان آنها را به عنوان دانش سازماندهی کرد. بیایید سعی کنیم سه اصطلاح استفاده شده در تعریف یعنی فرآیندهای ذهنی، تجربه و رفتار را درک کنیم. وقتی می گوییم تجارب برای شخص تجربه کننده درونی هستند، آنگاه به حالت های آگاهی یا آگاهی یا فرآیندهای ذهنی اشاره می کنیم. زمانی که فکر می کنیم یا سعی می کنیم مشکلی را حل کنیم، برای دانستن یا یادآوری چیزی از فرآیندهای ذهنی خود استفاده می کنیم. یکی از سطوحی که این فرآیندهای ذهنی در آن منعکس می شوند، فعالیت مغز است. همانطور که ما فکر می کنیم یا یک مسئله ریاضی را حل می کنیم، فعالیت های مغز ما را می توان با استفاده از تکنیک های مختلف تصویربرداری مغز مشاهده کرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: English for students of Educational Psychology

 

Abstract

 Any knowledge discipline is hard to define. Firstly, because it evolves continuously. Secondly, because the range of phenomena it studies cannot be captured by any one definition. This is even more true of psychology. Long time back, students like yourself were told that the term psychology is derived from two Greek words psyche meaning soul and logos meaning science or study of a subject. Thus psychology was a study of the soul or mind. But since then it has moved away considerably from this focus and established itself as a scientific discipline which deals with processes underlying human experience and behavior. The range of phenomena it studies, some of which we mentioned above, are spread over several levels, viz. individual, dyadic (two person) group, and organizational. They also have biological as well as social bases. Naturally, therefore, the methods required to study them also vary greatly depending on the phenomenon one wants to study. A discipline is defined both in terms of what it studies and how it studies. In fact, more in terms of how or method/s it uses. Keeping this in view, psychology is defined formally as a science which studies mental processes, experiences and behavior in different contexts. In doing so, it uses methods of biological and social sciences to obtain data systematically. It makes sense of these data so that they can be organized as knowledge. Let us try to understand the three terms used in the definition, namely, mental processes, experience, and behavior. When we say experiences are internal to the experiencing person, then we refer to states of consciousness or awareness or mental processes. We use our mental processes when we think or try to solve a problem, to know or remember something. One level at which these mental processes are reflected is the brain activity. As we think or solve a mathematical problem, our brain activities can be observed using different techniques of brain imaging.