عنوان فارسی مقاله:شایستگی هیجانی مربیان دوران کودکی و بهزیستی هیجانی-اجتماعی کودک
چکیده
مقدمه: مربیان دوران کودکی، شخصیتهای دلبستگی برای نوزادان هستند و نقش مهمی در اجتماعی شدن هیجان ایفا میکنند. این پژوهش با توجه به ویژگیهای مختلف مربیان (سن، سال تجربه، سطح دانش رشد و فرزندپروری) و زمینه (ارتباط خانواده با مرکز فرزند پروری) با هدف تحلیل نقش مربیان بهعنوان جامعهپذیر هیجانی و ارتباط آن با شایستگی اجتماعی و امنیت دلبستگی نوزادان انجام شده است. روشها: ۵۶۳ نوزاد مراجعهکننده به مراکز مهدکودک (سن: M = 25.98 ماه انحراف معیار = ۵٫۴۱) و ۲۲۳ مربی اوایل دوران کودکی آنها (سن: M = 42.61 SD = 11.02) در این مطالعه شرکت کردند. مربیان: پرسشنامه سبک هیجانی CEESQ-Crèche Educator، پرسشنامه منابع اطلاعاتی، دو مقیاس فرعی KIDI- پرسشنامه دانش رشد نوزاد، QRS-F-پرسشنامه ارتباط بین خدمات و خانواده، QPI-پرسشنامه تعاملی، و er. AQS-Atachment-Q- را تکمیل کردند. یافتهها: نتایج نشان داد که سبک مربیگری مربی با امنیت دلبستگی و مهارتهای اجتماعی رابطه مثبت دارد و با خودکارآمدی هیجانی مربیان و با سطح ارتباط مهدکودک با خانوادهها همبستگی مثبت دارد، در حالی که با آگاهی از فرزندپروری همبستگی ضعیف دارد. نتیجهگیری: این یافتهها اهمیت افزایش نه تنها دانش مربیان در مورد راهبردهای آموزشی، بلکه بالاتر از همه شایستگی هیجانی آنها برای ارتقای سازگاری کودکان با مراکز مهدکودک را نشان میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.