عنوان فارسی مقاله:خودارزیابی در توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی
چکیده
خودارزیابی، در چارچوب آموزش، روشی است که دانش آموزان را برای ایفای نقش فعال در بررسی عملکرد خود برمی انگیزد. خود ارزیابی یا خود ارزشیابی به عنوان «ارزیابی یا قضاوت در مورد «ارزش» عملکرد فرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف فرد با در نظر گرفتن بهبود نتایج یادگیری تعریف شده است. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خودارزیابی و رشد و بهبود مهارت های حل مسئله در ریاضیات می باشد. به طور خاص، این تحقیق بر میزان دقیق بودن خود ارزیابیهای دانشآموزان در مقایسه با ارزیابیهای بیرونی متمرکز است، و آیا (و چگونه) دقت در خودارزیابی در میان فرآیندهای مختلف درگیر در فعالیت حل مسئله تغییر کرده است. شرکتکنندگان دانشآموزان کلاس ۱۱ (از همه ۱۸۲ شرکتکننده) در سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ هستند که از آنها خواسته شد تا ۸ مسئله ریاضی واقعی را با استفاده از محیط محاسباتی پیشرفته (ACE) حل کنند. هر مسئله توسط یک معلم خصوصی ارزیابی شد و توسط خود دانشآموزان براساس یک عنوان مشترک با پنج شاخص ارزیابی شد: درک موقعیت مشکلزا، شناسایی راهبرد حل، توسعه فرآیند حل، استدلال استراتژی انتخابی و مناسب. و استفاده موثر از ACE. از طریق تجزیه و تحلیل کمی، خودارزیابی دانش آموزان و ارزیابی معلمان مورد مقایسه قرار گرفت. داده ها با پاسخ های دانش آموزان به پرسشنامه بررسی شد. نتایج یک همبستگی کلی بین ارزشیابی معلم خصوصی و خودارزیابی با تمایل دانش آموزان به دست کم گرفتن عملکرد خود را نشان می دهد. علاوه بر این، دانشآموزان در خودارزیابی در شاخصها دقیقتر بودند: توسعه فرآیند حل و استفاده از ACE، در حالی که مشکلات عمدهای در خودارزیابی برای شاخصها: درک موقعیت مشکلساز و استدلال داشتند(توسعه مهارت های حل مسئله ریاضی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.