عوامل مؤثر بر حفظ مشتری در صنایع بازار الکترونیک از طریق مدل محرک – ارگانیسم – پاسخ (SOR) و اثر واسطه‌ای

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28

تعداد کلمات : 8900

مجله : Uncertain Supply Chain Management

انتشار : 2024

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 آوریل 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4896 بازدید
99,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل مؤثر بر حفظ مشتری در صنایع بازار الکترونیک از طریق مدل محرک – ارگانیسم – پاسخ (SOR) و اثر واسطه‌ای

 چکیده

 هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر حفظ مشتری در کسب و کارهای بازار الکترونیک با استفاده از تئوری SOR و اثر واسطه‌ای با بررسی رابطه بین متغیرهای ادراک ارزش، درگیری مشتری، وفاداری به برند و حفظ مشتری با ایجاد مدلی بر اساس SOR است. نظریه برای مطالعه تأثیر عوامل محیطی که منجر به مکانیسم‌های حفظ مشتری می‌شود. این مطالعه بر روی یک گروه نمونه متشکل از ۴۲۶ نفر متمرکز شد که از خدمات بازار الکترونیک با استفاده از پرسشنامه آنلاین به عنوان ابزار تحقیق استفاده کردند. مدل با استفاده از CFA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و فرضیه با استفاده از تجزیه و تحلیل SEM مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که محرک‌های (S)، مانند ادراک ارزش مشتری، تأثیر مثبت قوی و نقش مهمی در توسعه و ایجاد مکانیسمی برای ارزیابی احساسات درونی افراد (O) بر روی دو متغیر تعامل مشتری، وفاداری به برند دارند. و مستقیماً بر حفظ مشتری تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، شواهد معنی داری نیز نشان داد که وفاداری به برند نقش مهمی به عنوان واسطه بین ادراک ارزش مشتری و حفظ مشتری دارد که عامل نتیجه (R) این مطالعه است. این مدل ساختاری می‌تواند تعامل و حفظ مشتری را تا ۸۶٫۵۰ درصد توضیح دهد. بنابراین، این تحقیق به عنوان یک نظریه و راهنما در تدوین استراتژی عملیاتی برای کسب و کارهای بازار الکترونیک ارزش دارد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Factors affecting customer retention of e-marketplace industries through Stimulus-OrganismResponse (SOR) model and mediating effect

Abstract

 This research aims to study the factors influencing customer retention of E-Marketplace businesses by applying the SOR theory and the mediating effect by examining the relationship between value perception, customer engagement, brand loyalty, and customer retention variables by creating a model based on the SOR theory to study the influence of environmental factors that will lead to customer retention mechanisms. The study focused on a sample group of 426 people who have used E-Marketplace services using an online questionnaire as a research tool. The model was analyzed using the CFA and the hypothesis was tested using the SEM analysis. The results showed that stimuli (S), such as customer value perception, had a strong positive influence and a crucial role in the development and creation of a mechanism for assessing individuals' internal feelings (O) on two variables, customer engagement, brand loyalty, and directly influence customer retention. Furthermore, significant evidence also showed that brand loyalty has an important role as a mediator between customer value perception and customer retention, which is the outcome factor (R) of this study. This structural model can explain customer engagement and retention up to 86.50 percent. Therefore, this research has value as a theory and guideline in formulating an operational strategy for E-Marketplace businesses.