عنوان فارسی مقاله:عوامل مؤثر بر حفظ مشتری در صنایع بازار الکترونیک از طریق مدل محرک – ارگانیسم – پاسخ (SOR) و اثر واسطهای
چکیده
هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر حفظ مشتری در کسب و کارهای بازار الکترونیک با استفاده از تئوری SOR و اثر واسطهای با بررسی رابطه بین متغیرهای ادراک ارزش، درگیری مشتری، وفاداری به برند و حفظ مشتری با ایجاد مدلی بر اساس SOR است. نظریه برای مطالعه تأثیر عوامل محیطی که منجر به مکانیسمهای حفظ مشتری میشود. این مطالعه بر روی یک گروه نمونه متشکل از ۴۲۶ نفر متمرکز شد که از خدمات بازار الکترونیک با استفاده از پرسشنامه آنلاین به عنوان ابزار تحقیق استفاده کردند. مدل با استفاده از CFA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و فرضیه با استفاده از تجزیه و تحلیل SEM مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که محرکهای (S)، مانند ادراک ارزش مشتری، تأثیر مثبت قوی و نقش مهمی در توسعه و ایجاد مکانیسمی برای ارزیابی احساسات درونی افراد (O) بر روی دو متغیر تعامل مشتری، وفاداری به برند دارند. و مستقیماً بر حفظ مشتری تأثیر میگذارد. علاوه بر این، شواهد معنی داری نیز نشان داد که وفاداری به برند نقش مهمی به عنوان واسطه بین ادراک ارزش مشتری و حفظ مشتری دارد که عامل نتیجه (R) این مطالعه است. این مدل ساختاری میتواند تعامل و حفظ مشتری را تا ۸۶٫۵۰ درصد توضیح دهد. بنابراین، این تحقیق به عنوان یک نظریه و راهنما در تدوین استراتژی عملیاتی برای کسب و کارهای بازار الکترونیک ارزش دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.