تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بر عملکرد توسعه محصول جدید

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 10600

مجله : Frontiers in Psychology

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 نوامبر 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1483 بازدید
58,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بر عملکرد توسعه محصول جدید از طریق نقش واسطه ای چابکی سازمانی و نقش تعدیل کننده نوآوری مدل کسب و کار

چکیده

در چندین مطالعه، دانش به عنوان یکی از پایه‌های مزیت رقابتی بلندمدت و همچنین منبع اساسی عملکرد توسعه محصول جدید (NDP) شناخته شده است. هدف این مطالعه بررسی نقش قابلیت های مدیریت دانش (KMC) در عملکرد توسعه محصول جدید با نقش واسطه ای چابکی سازمانی است. علاوه بر این، این مطالعه همچنین قصد دارد نقش تعدیل کننده نوآوری مدل کسب و کار را بر رابطه KMC با چابکی سازمانی بررسی کند. این مطالعه بر روی بخش خودرو چین انجام شد و مدیران پروژه NPD، سرپرستان و مهندسان این بخش پاسخ دهندگان این مطالعه بودند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه نظرسنجی از ۲۰۱ پاسخ‌دهنده استفاده شد و داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS 3 تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌های این تحقیق، اگرچه محدود به صنایع خودروسازی است، اما نشان می‌دهد که اشتراک دانش و کاربرد دانش، تأثیرات مثبت و معناداری بر توسعه محصولات جدید دارد. چابکی سازمانی به طور قابل توجهی رابطه KMC با NPD را واسطه می کند. نتایج نشان داد که نوآوری مدل کسب و کار نقش تعدیل کننده قابل توجهی در رابطه بین KMC و چابکی سازمانی دارد. علاوه بر این، نتایج این مطالعه به مدیران در توسعه یک محیط تجاری رقابتی مدرن با دخالت دادن KMC در فرآیند NPD کمک خواهد کرد. در نهایت، سازمان ها ممکن است پایداری محصول و عملکرد کلی خود را با استفاده از چابکی سازمانی و روش های مدرن ارائه ارزش بهبود بخشند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of knowledge management capabilities on new product development performance through mediating role of organizational agility and moderating role of business model innovation
Abstract

 In several studies, knowledge is witnessed as one of the foundations of long-term competitive edge and is also a basic source of new product development (NDP) performance. The aim of this study is to investigate the role of knowledge management capabilities (KMC) in new product development performance with the mediating role of organizational agility. Additionally, this study also intends to examine the moderating role of business model innovation on the relationship of KMC with organizational agility. This study was conducted on the Chinese automobile sector, and the NPD project managers, supervisors, and engineers of the sector were respondents of this study. A survey questionnaire was used to collect the data from 201 respondents, and data were analyzed using the Smart PLS 3 software. The findings of this research, although limited to the automobile industries, indicate that knowledge sharing and knowledge application have significant and positive eects on the development of new products. Organizational agility significantly mediates the relationship of KMC with NPD. The results found that business model innovation has a significant moderating role in the relationship between KMC and organizational agility. Moreover, the results of this study will assist the managers in developing a modern competitive business environment by implicating KMC in the process of NPD. Lastly, organizations may improve the sustainability of their product and their overall performance by using organizational agility and modern ways of value delivery. KEYWORDS knowledge management capabilities, new product development, organizational agility, business model innovation, Chinese automobile sector Frontiers in Psychology 01 frontiersin.orgects on the development of new products. Organizational agility significantly mediates the relationship of KMC with NPD. The results found that business model innovation has a significant moderating role in the relationship between KMC and organizational agility. Moreover, the results of this study will assist the managers in developing a modern competitive business environment by implicating KMC in the process of NPD. Lastly, organizations may improve the sustainability of their product and their overall performance by using organizational agility and modern ways of value delivery.