اثربخشی داستان سرایی دیجیتال در آموزش اقتصاد

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 7600

مجله : education sciences(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2277 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثربخشی داستان سرایی دیجیتال در آموزش اقتصاد

چکیده

 داستان سرایی دیجیتال یکی از روش‌های آموزشی است که هدف آن ارتقای انگیزه، تفکر انتقادی و نتایج یادگیری دانش آموزان است. نتایج پژوهش‌های قبلی نشان دهنده استفاده موفق از این روش در آموزش است، اما استفاده از آن در برخی از دروس هنوز جای سؤال دارد. هدف از آزمایش آموزشی، که در سال ۲۰۲۱ در شش آکادمی بازرگانی در جمهوری چک انجام شد، کشف این بود که آیا داستان سرایی دیجیتال به نتایج مطالعه بهتر در واحدهای کسب و کار تدریس شده در دبیرستان کمک می‌کند یا خیر. تعداد ۸۵۶ دانش آموز به طور تصادفی به دو گروه مستقل تقسیم شدند. در گروه آزمایشی از روش داستان سرایی دیجیتال در فرآیند تدریس استفاده شد. به دانش‌آموزان گروه کنترل با روش تدریس استاندارد-توضیحات معلم با پشتیبانی ارائه آموزش داده شد. با مقایسه نتایج پیش‌آزمون و پس‌آزمون گروه‌های آزمایش و گواه، یافته‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزان گروه آزمایش در پس‌آزمون به میانگین‌های بالاتری نسبت به دانش‌آموزان گروه گواه رسیده‌اند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Effectiveness of Digital Storytelling in Teaching Economics

Abstract

 Digital storytelling is one of the teaching methods that aims to improve motivation of students, critical thinking and learning outcomes. The results of previous research show the successful use of this method in education, but its use in some subjects is still questionable. The aim of the pedagogical experiment, which was conducted in 2021 at six business academies in the Czech Republic, was to discover whether or not digital storytelling contributes to better study results in business subjects taught at high school. A total number of 856 students were randomly divided into two independent groups. In the experimental group, the digital storytelling method was used in the process of teaching. The students in the control group were taught with the standard teaching method—the teacher’s explanation with the support of the presentation. By comparing the results from the pre-tests and post-tests of the experimental and control groups, the findings reveal that the students from the experimental group reached higher mean values in the post-test than the students from the control group did.