روابط اولیه معلم و کودک باعث ارتقای خودتنظیمی پیش از مهد کودک می‌شود

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 6800

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
29 ژانویه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4134 بازدید
82,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:روابط اولیه معلم و کودک باعث ارتقای خودتنظیمی پیش از مهد کودک می‌شود

 چکیده

 تجربیات کودکان در دوران پیش از مهدکودک برای شکل دادن به مهارت‌های خودتنظیمی نوظهور آنها حیاتی است. هدف از این مطالعه بررسی نقش کیفیت رابطه معلم و کودک در عملکرد کودکان در یک کار خودتنظیمی در پایان دوره قبل از مهدکودک بود. معلمان تعارض، نزدیکی و وابستگی را در روابط خود با ۱۰۴ کودک در پاییز قبل از مهدکودک ارزیابی کردند و خودتنظیمی کودکان به طور مستقل با یک تکلیف توجه بصری در بهار قبل از مهدکودک اندازه‌گیری شد. علاوه بر این، معلمان و والدین خودتنظیمی خلق و خوی کودکان (یعنی کنترل پر تلاش) را ارزیابی کردند. نتایج نشان می‌دهد که وابستگی بیشتر معلم به کودک، زمان طولانی‌تر کودکان در تکلیف توجه بصری را پیش‌بینی می‌کند، و نزدیکی بیشتر معلم به کودک، دقت کمتر کودکان را در تکلیف توجه بصری پیش‌بینی می‌کند. علاوه بر این، کودکانی که توسط والدین به عنوان خودتنظیم‌تر رتبه‌بندی می‌شدند، در تکلیف توجه بصری دقیق‌تر بودند. پیامدهای نتایج مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Early Teacher–Child Relationships Promote Self-Regulation Development in Prekindergarten

Abstract

 Children’s experiences during the prekindergarten period are critical for shaping their emerging self-regulation skills. The purpose of this study was to examine the contribution of teacher–child relationship quality to children’s performance on a self-regulation task at the end of prekindergarten. Teachers rated the conflict, closeness, and dependency in their relationships with 104 children in the fall of prekindergarten, and children’s self-regulation was independently measured with a visual attention task in the spring of prekindergarten. In addition, teachers and parents rated children’s temperamental self-regulation (i.e., effortful control). Results indicate that greater teacher–child dependency predicted children’s longer time on the visual attention task, and greater teacher–child closeness predicted children’s lower accuracy on the visual attention task. In addition, children who were rated as more self-regulated by parents were more accurate on the visual attention task. The implications of the results are discussed