عنوان فارسی مقاله:روابط اولیه معلم و کودک باعث ارتقای خودتنظیمی پیش از مهد کودک میشود
چکیده
تجربیات کودکان در دوران پیش از مهدکودک برای شکل دادن به مهارتهای خودتنظیمی نوظهور آنها حیاتی است. هدف از این مطالعه بررسی نقش کیفیت رابطه معلم و کودک در عملکرد کودکان در یک کار خودتنظیمی در پایان دوره قبل از مهدکودک بود. معلمان تعارض، نزدیکی و وابستگی را در روابط خود با ۱۰۴ کودک در پاییز قبل از مهدکودک ارزیابی کردند و خودتنظیمی کودکان به طور مستقل با یک تکلیف توجه بصری در بهار قبل از مهدکودک اندازهگیری شد. علاوه بر این، معلمان و والدین خودتنظیمی خلق و خوی کودکان (یعنی کنترل پر تلاش) را ارزیابی کردند. نتایج نشان میدهد که وابستگی بیشتر معلم به کودک، زمان طولانیتر کودکان در تکلیف توجه بصری را پیشبینی میکند، و نزدیکی بیشتر معلم به کودک، دقت کمتر کودکان را در تکلیف توجه بصری پیشبینی میکند. علاوه بر این، کودکانی که توسط والدین به عنوان خودتنظیمتر رتبهبندی میشدند، در تکلیف توجه بصری دقیقتر بودند. پیامدهای نتایج مورد بحث قرار میگیرد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.