رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی: گفتگوهای انتقادی و مسیر آینده؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 9000

مجله : education sciences(MDPI)

انتشار : 2024

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
22 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5352 بازدید
99,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی: گفتگوهای انتقادی و مسیر آینده؟

 چکیده

 قبل و در طول همه‌گیری، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک به‌عنوان فضاهای آنلاین پویا برای جوامع مختلف ظاهر شدند که تعامل و یادگیری را تسهیل می‌کردند. نویسندگان این مقاله استفاده از رسانه‌های اجتماعی را با تمرکز بر توییتر برای تعامل و طراحی دانشجو محور دوره‌های آنلاین در آموزش عالی بررسی کرده‌اند. مانند تمام فناوری‌ها، رسانه‌های اجتماعی نیز مملو از مسائل پیچیده هستند و متاسفانه به طور فزاینده‌ای ناامن تلقی می‌شوند. دانش‌آموزان اغلب در استفاده از رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه برای دوره‌های آموزشی، مردد بوده‌اند و متأسفانه، این تردید تنها بدتر شده است. با توجه به این موضوع و پیشرفت‌های اخیر، رسانه‌های اجتماعی به ابزاری مشکوک برای استفاده در آموزش تبدیل شده‌اند، اما همچنان جزء لاینفک زندگی بسیاری از افراد، چه از نظر شخصی و چه حرفه‌ای هستند. ظهور و محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی مولد (GenAI) مانند ChatGPT، Lensa AI و Canva Magic Write چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را ارائه می‌کند و جوامع آموزشی نمی‌توانند از آن اجتناب کنند. آیا امیدی برای رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای هوش مصنوعی در این زمان‌های نامشخص وجود دارد؟ نویسندگان از طریق ترکیبی از بررسی منابع فعلی و تحقیقات خودمردم نگاری مشترک کیفی، یک گام به عقب برمی‌دارند و در گفتگوهای انتقادی در مورد آنچه از استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل و یادگیری در دوره‌های آنلاین خود آموخته‌ایم، با تمرکز بر (۱) استفاده عمدی از رسانه‌های اجتماعی، (۲) چالش‌ها و مسائل مربوط به ابزار رسانه‌های اجتماعی، و (۳) بررسی مفاهیم هوش مصنوعی. با تمرکز بر موضوع “امید”، نویسندگان این مناظر آموزشی و فناوری را بررسی می‌کنند و به این سؤال پاسخ می‌دهند که “از اینجا به کجا می‌رویم؟” نویسندگان، اعضای هیئت علمی یک دانشگاه مرزی جنوب غربی هستند که در کنار کسانی که می‌خواهند درباره آموزش و طراحی با فن‌آوری‌های یادگیری بیشتر بیاموزند، تدریس می‌کنند. صدای آنها نمایانگر اساتید، معلمان و دانشجویانی است که با چالش‌ها و فرصت‌های فناوری‌های به سرعت در حال پیشرفت درگیر هستند و بلافاصله تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Social Media and Artificial Intelligence: Critical Conversations and Where Do We Go from Here?

Abstract

 Prior to and during the pandemic, social media platforms such as Twitter and Facebook emerged as dynamic online spaces for diverse communities facilitating engagement and learning. The authors of this article have explored the use of social media with a focus on Twitter for engagement and student-centered design of online courses in higher education. As with all technology, social media is also riddled with complex issues and unfortunately, is increasingly considered unsafe. Students have often been hesitant in their use of social media, especially for coursework and unfortunately, this hesitation has only worsened. Considering this and recent developments, social media has become a questionable tool for use in education, yet remains integral to the lives of many, both personally and professionally. The emergence and popularity of generative artificial intelligence (GenAI) tools such as ChatGPT, Lensa AI, and Canva Magic Write present new challenges and opportunities and cannot be avoided by the educational communities. Is there hope for social media and AI tools during these uncertain times? Through the combination of a current literature review and qualitative collaborative autoethnographic research, the authors take a step back and engage in critical conversations about what we have learned from our uses of social media for engagement and learning in our online courses, with a focus on (1) the intentional uses of social media, (2) the challenges and concerning issues of social media tools, and (3) exploring the implications of artificial intelligence. Centering on the theme of “hope,” the authors navigate these educational and technological landscapes and answer the question “where do we go from here?” The authors are faculty at a southwest border university teaching preservice and in-service teachers alongside those who want to learn more about education and design with learning technologies. Their voices represent faculty, teachers, and students who are engaging with and immediately impacted by the challenges and opportunities of rapidly advancing technologies.