رفتار هزینه نامتقارن: چسبندگی هزینه در شرکت‌های تولیدی اندونزیایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 4700

مجله : International Journal of Accounting and Taxation

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
15 آگوست 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1414 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رفتار هزینه نامتقارن:چسبندگی هزینه در شرکت‌های تولیدی اندونزیایی

 چکیده

 رفتار نامتقارن هزینه یا هزینه چسبنده شرایطی است که در آن هزینه‌ها هنگام افزایش فعالیت در مقایسه با کاهش زمانی که فعالیت کاهش می‌یابد، بیشتر افزایش می‌یابد. این تحقیق مطالعه راتاوانی و ناگورانتی (۲۰۱۵) را با استفاده از چارچوب فوق‌العاده هزینه چسبنده از اندرسون، بانکر و جاناکیرامان (۲۰۰۳) در برابر نتایج متناقض قبلی در شرکت‌های تولیدی فهرست شده اندونزی به کار می‌گیرد. این تحقیق از دوره پنج ساله ۲۰۱۱-۲۰۱۵ با پنجاه و سه شرکت تولیدی فهرست شده اندونزی استفاده می‌کند. این مطالعه از درآمد خالص فروش و شدت دارایی برای ثبت چسبندگی هزینه‌های دوره، یعنی هزینه‌های فروش، عمومی و اداری (SG&A) و هزینه‌های محصول، یعنی بهای تمام شده کالای فروخته شده (COGS) استفاده می‌کند. تحلیل رگرسیون داده‌های تابلویی نتیجه نشان می‌دهد که چسبندگی هزینه‌های فروش، عمومی و اداری (SG&A) به طور کلی قابل اثبات نیست، بهای تمام شده کالای فروخته شده (COGS) رفتاری ضد چسبندگی دارد و شدت دارایی تأثیر معنی داری بر میزان چسبندگی هزینه‌ها ندارد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Asymmetrical Cost Behavior: Cost Stickiness in Indonesian Listed Manufacturing Companies
Abstract

 The asymmetrical behavior of cost or sticky cost is a condition, where costs increase more when the activity rises compared to the decrease when the activity falls. This research applies the study of Ratnawati& Nugrahanti (2015) by using the phenomenal framework of sticky cost from Anderson, Banker, & Janakiraman (2003) against the previous inconsistent results in Indonesian listed manufacturing companies. This research uses five years period from 2011-2015 withfifty three Indonesian listed manufacturing companies. The study use net sales revenue and asset intensity to capture the stickiness of period costs, namely selling, general, and administrative costs (SG&A) and product costs, namely cost of goods sold (COGS).The measurement of the study used in log linear panel data regression analysis. The result shows that the stickiness of selling, general, and administrative costs (SG&A) cannot be proven in overall, cost of goods sold (COGS) is found to behave anti-sticky, and asset intensity has no significant effect towards the degree of costs stickiness.