عنوان فارسی مقاله:تأثیر سبک های رهبری اصلی بر کیفیت و بهره وری معلم
چکیده
هدف از این مطالعه پیش بینی بهره وری معلم از سبک های رهبری اصلی و کیفیت معلم با استفاده از تئوری های یادگیری اجتماعی و رهبری کامل است. این یک تحقیق رابطه ای است که از دو طرح همبستگی و رگرسیون استفاده کرده است. در این مطالعه ۳۴۴ شرکت کننده از ۳۰۵ معلم و ۳۹ معاون مدیر از ۳۹ مدرسه متوسطه در ایالت لاگوس ، جنوب غربی نیجریه ، از طریق نمونه گیری تصادفی منظم شرکت کردند. ابزارهای تحقیق MLQ-6S برای رتبه بندی معلمان از درک آنها از سبک های رهبری اصلی در مقیاس ۵ مقیاس رفتار لیکرت ۱ = هرگز ، ۲ = بندرت ۳ = بعضی اوقات ، ۴ = مکرر و ۵ = همیشه بود. پرسشنامه ارزیابی کیفیت معلم TQAQ و پرسشنامه بهره وری معلم TPQ که هر دو توسط معاونان در مقیاس سطح توافق یا عدم توافق رتبه بندی شدند که در آن ۱ = کاملاً مخالف ، ۲ = مخالف ، ۳ = بی طرف ، ۴ = موافق و ۵ = کاملاً موافقم . داده های جمع آوری شده از پاسخ به پرسشنامه ها ابتدا برای پاک سازی داده ها و همچنین اطمینان از مطابقت آن با الزامات تحلیل چند متغیره ، در نرم افزار SPSS وارد شدند(سبک های رهبری اصلی برکیفیت). سپس تجزیه و تحلیل عامل اکتشافی برای کاهش داده ها و ایجاد روایی سازه ابزار تحقیق بود. نتایج تجزیه و تحلیل عامل قابلیت بازگرداندن همه متغیرهای مطالعه را به دست آورد و مقیاس اندازه گیری ابزار تحقیق ضریب اطمینان آلفای قابل قبول (α) را از ۵۹۴/۰ تا ۹۲۴/۰ نشان داد. پس از آن ، تجزیه و تحلیل همبستگی انجام شد ، و بعد از آن رگرسیون چندگانه انجام شد. همبستگی رابطه قوی و مثبت بین هر یک از سبکهای رهبری تعاملی و بهره وری معلم را به دست آورد (۴۸۸/۰ = r ، ۰۰۰/۰ = p) و همبستگی کم و منفی بین کیفیت معلم و بهره وری معلم (۱۸۶/۰ = r ، = p). مشاهده شد.، نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که رهبری تحول گرا TFL (β = -. ۱۱۸ ، t = -2.111 p = .036 p ) به طور معنی داری فقط در ۹۵٪ سطح معنی دار و نه در ۹۹٪ سطح معنی دار به بهره وری معلم مربوط است. اما رهبری تعاملی TSL (5 = .524 ، t = 8.288 ، p = .000) به طور معنی داری پیش بینی بهره وری معلم را به روش مثبت در هر دو سطح ۹۵ و ۹۹ معنی دار است. با این حال ، کیفیت معلم TQ (β = ۰۴۸ ، t = -. 758 ، ۴۴۹/۰ = p) به طور مثبت با بهره وری معلم ارتباط مثبتی ندارد. پیامدهای یافته های این تحقیق این است که سبک رهبری معامله ای نسبت به سبک رهبری تحول آفرین ، بهره وری معلم را پیش بینی می کند و کیفیت معلم به طور خودکار ترجمه نمی شود. به بهره وری معلم این تأیید می کند که برای اطمینان از آموزش و یادگیری با کیفیت ، مدیران مدارس برای نظارت بر دستورالعمل نیاز دارند. زیرا این کار در کلاس معلمی است که مهم است. یک چیز این است که یک معلم دانش لازم را داشته باشد ، و دیگری این است که او به طور موثر دانش را به دانش آموزان منتقل کند تا جایی که آنها دانش آموزان را به عنوان موفقیت آموخته های تحصیلی به دست می آورد(سبک های رهبری اصلی برکیفیت).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.