عنوان فارسی مقاله:صادرات به عنوان پارادایم جدیدی برای ارتباط تجارت و فناوری اطلاعات برای توسعه پایدار
چکیده
با دسترسی کارآمد و مؤثر به فناوری اطلاعات، صادرات میتواند بهترین راه حل برای کسب و کارها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی از طریق «یادگیری از طریق صادرات» برای توسعه پایدار باشد. با استفاده از این زمینه به عنوان مرجع، این مطالعه از تابع فاصله جهت دار و شاخص بهره وری مالم کوییست- لونبرگر (MLPI) برای تجزیه و تحلیل رشد بهره وری کل عوامل (GTFP) “سبز” شرکتهای صادرکننده در هند با مقایسه آنها با غیر صادراتی استفاده میکند. شرکتها از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰٫ یافتهها نشان میدهد که بهطور متوسط، رشد GTFP برای شرکتهای صادرکننده (۷٫۹٪) در مقایسه با شرکتهای غیرصادراتی (-۰٫۷٪) بیشتر است – اثر “یادگیری از طریق صادرات” در هند وجود دارد. و صادرات میتواند به شرکتهای هندی در مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند. علاوه بر این، تجزیه MLPI نشان میدهد که تغییرات فنی (TC) محرک اصلی GTFP در هر دو گروه صادرکننده و غیرصادرات است – فناوری اطلاعات یا نوآوری فناوری منجر به افزایش بهرهوری محیطی میشود. علاوه بر این، مدل توبیت برای تحلیل محرکهای اصلی TC که GTFP را در هر دو گروه ارتقا میدهند، استفاده میشود. نتایج نشان میدهد که نوآوری محصول (۶۱/۰ درصد) تأثیر مثبت قابلتوجهی بر ارتقای GTFP شرکتهای صادرکننده و کیفیت سرمایه انسانی (۵۷/۰ درصد) در شرکتهای غیرصادراتی داشته است. بر اساس این یافتهها، ما پیشنهاد میکنیم که سیاستگذاران هندی «محتاطانه» سیاستهای میدانمحور یا عملکرد محور بیشتری را برای شرکتها از طریق سیاستهای تبلیغاتی، مانند مشوقهای مالیاتی، اجرا کنند، در حالی که پذیرش فناوری نوآورانه برای کاهش مؤثرتر تغییرات آب و هوایی را نیز برای توسعه پایدار تشویق میکنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.