داستان سرایی به عنوان ابزار آموزشی در آموزش پایدار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 9000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2262 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:داستان سرایی به عنوان ابزار آموزشی در آموزش پایدار

چکیده

 در این مقاله نظری، یک چارچوب چند رشته‌ای ساختار یافته است تا امکان شکل‌گیری یک درک مشترک از نیاز به ترکیب آموزش برای پایداری، دانش سنتی، یادگیری تحول‌آفرین، تفکر سیستمی و داستان سرایی را فراهم کند. این مقاله نتایج برخی از مطالعات نسبتاً جدید در مورد اجرای پایداری در آموزش را خلاصه می‌کند، مشکلات را تشخیص می‌دهد و پیشنهادهای جایگزین در مورد چگونگی رسیدگی به مشکلاتی که از ادغام پایداری در آموزش جلوگیری می‌کنند، ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد افزایش بی سوادی زیست محیطی در جامعه و از دست دادن ارتباط با طبیعت در نسل در حال رشد رخ می‌دهد. در منابع تحقیق، تا حد زیادی توافق شده است که تفکر سیستمی برای درک مفهوم پایداری باید توسعه یابد. بررسی تحقیقات در این زمینه، پویایی سیستم‌ها، شبیه‌سازی‌ها و مطالعات موردی به عنوان ابزار آموزشی ممکن برای ظهور در درک پایداری برجسته می‌شوند. با این حال، آیا ما هنوز هم فقط تحول اطلاعات را پیش می‌بریم؟ برای دگرگونی آموزش و پرورش و جامعه، یادگیری تحول آفرین باید اتخاذ شود. این مقاله می‌خواهد بر ظرفیت داستان سرایی برای سهولت دسترسی به پایداری تأکید کند. داستان سرایی به عنوان یک ابزار آموزشی برای یادگیری پایداری هنوز کمی تحت الشعاع قرار دارد، اما ایده پایداری را می‌توان در فرهنگ‌های بومی، جایی که داستان سرایی برای انتقال دانش سنتی از نسلی به نسل دیگر به کار گرفته شده است، ردیابی کرد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Storytelling as an Educational Tool in Sustainable Education

Abstract

 In this theoretical paper, a multidisciplinary framework is structured to enable the formation of a shared understanding of the need to combine education for sustainability, traditional knowledge, transformative learning, systems thinking, and storytelling. The paper summarizes results from some fairly new studies on sustainability implementation in education, recognizes problems, and provides alternative suggestions on how to address problems that prevent the integration of sustainability in education. An increase in ecological illiteracy in society and lost contact with nature seem to occur within the now-growing generation. In research literature, it is largely agreed that systems thinking needs to be developed in order to understand the concept of sustainability. Reviewing research in the field, systems dynamics, simulations, and case studies are highlighted as possible pedagogical tools to emerge in the understanding of sustainability. However, do we still only preform information transformation? To transform both education and society, transformative learning must be adopted. This paper would like to emphasize the capacity of storytelling to make sustainability more easily accessible. Storytelling as a pedagogical tool for learning sustainability is still a bit overshadowed, but the idea of sustainability can be traced far back in aboriginal cultures, where storytelling has been used to transfer traditional knowledge from one generation to the next.