عنوان فارسی مقاله:تأثیر عنصر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی
چکیده
هدف از این مطالعه بررسی تأثیر پنج عنصر درک عاطفی است که به عنوان آگاهی از خود، مدیریت عاطفی، انگیزه از خود، همدلی، مهارتهای بین فردی نسبت به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان است. این مطالعه همچنین با هدف شناسایی اینكه آیا پنج عنصر هوش هیجانی توانستهاند در پیشرفت تحصیلی سهیم باشند، وجود دارد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از استنباط آماری پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده میشود. نتایج نشان داد که بین سطح آگاهی از خود (۲۱/۰ = r)، مدیریت عاطفی (۲۱/۰ = r) و همدلی (۲۱/۰ = r) در سطح ۰۵ / ۰p <با پیشرفت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چند گانه (گام به گام) نشان داد که تنها سه عنصر هوش هیجانی یعنی خودآگاهی (۰۲۶۱ ß =)، انگیزش خود (۰۱۸۲ ß =) و همدلی (۰۱۶۷ ß =) ۸٫۷٪ تغییر در معیار را تشکیل میدهد (پیشرفت تحصیلی) تحقیقات همچنین مدلی را ارائه داد که برای انعکاس رابطه بین عناصر هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی طراحی شده است. این مطالعات نشان میدهد که سطح هوش هیجانی به تواناییهای شناختی در دانش آموز کمک میکند و آن را افزایش میدهد. بنابراین، برای تولید یک نسل شایسته و کشوری موفق متناسب با فلسفه آموزش، تداوم هوش هیجانی در دانش آموز ضروری است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.