عنوان فارسی مقاله:رویکرد عامل پنهان (PLS-SEM): ارزیابی عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش
چکیده
انتقال دانش (KT) برای مؤسسات آموزش عالی (HEI) بی حد و حصر است. با این حال و همه، اعضای کارکنان وابسته به این مؤسسات، مجموعهای از مشکلات را در رابطه با شیوههای KT تشخیص میدهند. مطالعه مورد بحث بر تعاملات اجتماعی، آموزش و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان موانع اولیه تاکید می کند و آنها را به عنوان متغیرهای مستقل مطالعه در نظر می گیرد. این مطالعه نشان میدهد که مدیریت ناکافی موانع ذکر شده در بالا بر KT مؤثر تأثیر نامطلوبی دارد. علاوه بر این، ارائه برخی از راه حل های قابل توجه مورد نیاز برای رفع موانعی که مدیریت کافی تمرینات KT را مختل می کند یکی دیگر از اهداف مطالعه است. برای اهداف جمع آوری داده ها، این مطالعه موسسات آموزش عالی (عمومی) ناحیه کویته را انتخاب می کند. حجم نمونه محاسبه شده ۳۱۷ نفر می باشد. نوع تحقیق مورد استفاده، پژوهش مقطعی بوده و در این زمینه از طرح متوالی تبیینی مقطعی استفاده شده است. با توجه به یافتههای مقاله، نتایج PLS-SEM رابطه مثبت و معنیدار تعامل اجتماعی و آموزش با انتقال دانش را نشان میدهد، در حالی که ICT رابطه مثبت ناچیزی را با انتقال دانش نشان میدهد. تأثیرگذارترین عامل برای انتقال دانش، تعامل اجتماعی است که توسط نظریه تعامل اجتماعی پیشنهاد شده است(عوامل تعیین کننده انتقال موثر دانش).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.