تنوع جنسیتی در هیئت مدیره و مسئولیت اجتماعی شرکتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33

تعداد کلمات : 9100

مجله : International Journal of Financial Studies

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 ژانویه 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1675 بازدید
72,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: تنوع جنسیتی در هیئت مدیره و مسئولیت اجتماعی شرکتی

چکیده

  مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) به تدریج نقشی استراتژیک در کسب و کار شرکتی به عهده گرفته است. از این نظر، هیئت مدیره نقش برتر را بر عهده می گیرد، زیرا آنها در مورد استراتژی کسب و کار تصمیم می گیرند. یکی از ویژگی‌های مورد بحث تنوع هیئت‌مدیره جنسیت است، زیرا زنان از نظر شخصیت، سبک ارتباطی و ارزش‌ها با مردان متفاوت هستند. بنابراین، این مطالعه رابطه بین CSR و تنوع جنسیتی در هیئت مدیره‌ها را در نمونه‌ای از شرکت‌های دولتی اروپایی تحلیل می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که شرکت‌هایی با درصد بالاتری از زنان در هیئت مدیره، شیوه‌های CSR بالاتری دارند، که نشان می‌دهد که حضور زنان می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های CSR ایفا کند و به شرکت‌های اجتماعی و پایدارتر کمک کند. نتایج همچنین نشان می‌دهد که تیم‌های مدیریتی با درصد زنان بالاتر با نمرات CSR بهتر همراه هستند و شرکت‌هایی که هم درصد بیشتری از زنان را در هیئت مدیره و هم در تیم مدیریت نشان می‌دهند، نمرات CSR را بهبود می‌بخشند. از منظر اخلاقی، شرکت‌های دارای مسئولیت اجتماعی بیشتر اطلاعات مالی قابل اعتمادتر و عملکرد اقتصادی پایدارتری را ارائه می‌کنند که ارزیابی ریسک از طرف شرکای تجاری و سهامداران باقی‌مانده را کاهش می‌دهد. بنابراین، نتایج ممکن است برای ذینفعان مختلف، مانند سیاست گذاران، سرمایه گذاران، و شرکای تجاری، به منظور افزایش مشارکت شرکت ها در CSR جالب باشد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Gender Diversity on the Board and Firms’ Corporate Social Responsibility
Abstract

 Corporate Social Responsibility (CSR) has progressively assumed a strategic role in corporate business. In this sense, the board of directors (Board) assumes a preponderant role, since they make decisions about business strategy. One considerably debated characteristic of Board diversity is gender, since women differ from men in terms of personality, communication style, and values. Therefore, this study analyzes the relationship between CSR and gender diversity on Boards, in a sample of European public firms. Results indicate that firms with a higher percentage of women in the Board have higher CSR practices, suggesting that the presence of women can play an important role in terms of CSR decisions, contributing to more social and sustainable firms. Results also suggest that management teams with a higher female percentage associate with better CSR scores, and firms that exhibit both a higher percentage of women on the Board and on the management team improve CSR scores. From an ethical perspective, more socially responsible firms present more trustworthy financial information, and more sustainable economic performance, which decreases risk assessment from their business partners and remaining stakeholders. Thus, results may be of interest to different stakeholders, such as policymakers, investors, and business partners, in order to increase firms’ involvement in CSR.