عنوان فارسی مقاله:مطالعه اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری پایدار: شواهدی از صنعت خرید آنلاین
چکیده
توسعه پایدار اهداف کسب و کار، زیست محیطی و اجتماعی را در یک تلاش واحد برای دستیابی به یک هدف مشترک ادغام میکند. مدیریت ارتباط با مشتری پایدار (CRM) استراتژی شرکت، فرآیندهای کسب و کار متمرکز بر مشتری و فناوریهای کامپیوتری را ترکیب میکند. از دیدگاه مصرف کننده، هزینههای روانی، انرژی، زمان و سایر موارد را کاهش میدهد. از دیدگاه شرکت، ابزاری برای تعامل با مشتریان برای ایجاد روابط پایدار و قابل اعتماد ارائه میدهد. برنامه CRM پایدار مزایایی را برای کسب و کارها در صنایع مختلف، به ویژه تجارت آنلاین فراهم میکند. این به یک استراتژی جامع اشاره میکند که تعاملات محکم بین خریداران و فروشندگان کالا و خدمات را ترویج میکند. از آنجایی که حفظ مشتری فعلی نسبت به جذب مشتری جدید در بازارهای رقابتی به ویژه خرید آنلاین هزینه کمتری دارد، شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتریان پایدار ضروری است. این تحقیق قصد دارد تأثیر استفاده از سیستمهای اطلاعات مدیریت (MIS) و همچنین بینشها بر رفتار و دانش کارکنان و رفتار مشتری (رضایت و وفاداری) را بر اثربخشی CRM پایدار در خرید آنلاین ارزیابی کند. مدل با استفاده از تکنیک PLS-SEM و نمونه مطالعه ۲۹۳ کارمند و مدیران از سازمانهای خصوصی اعتبار سنجی شده است. با توجه به نتایج، MIS، رفتار و دانش کارکنان، رضایت مشتری و وفاداری مشتری بر اثربخشی CRM پایدار در خرید آنلاین تأثیر میگذارد. علاوه بر این، رفتار و دانش کارکنان به طور مثبت رابطه بین وفاداری مشتری و اثربخشی CRM پایدار را تعدیل میکند. با این حال، نقش تعدیل کننده رفتار و دانش کارکنان بر رضایت مشتری و اثربخشی CRM پایدار تأیید نشده است. به طور کلی، در نظر گرفتن این ویژگیها ممکن است به سازمانها کمک کند تا گامهای معنی داری در جهت افزایش کارایی CRM پایدار بردارند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.