مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش، قابلیت لجستیک و عملکرد سازمانی در ارائه دهندگان خدمات لجستیک فنلاندی کوچک

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 39

تعداد کلمات : 12700

مجله : logistics

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
13 مارس 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4512 بازدید
99,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش، قابلیت لجستیک و عملکرد سازمانی در ارائه دهندگان خدمات لجستیک فنلاندی کوچک

 چکیده

 زمینه و هدف: در عصر دانش فعلی، عملکرد شرکت‌های لجستیک به طور فزاینده‌ای به دانش و قابلیت‌هایی بستگی دارد که می‌توانند در فرآیندهای ارزش‌آفرینی از آنها استفاده کنند. هدف این مقاله بررسی رابطه بین شیوه‌های مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش (HRM) و عملکرد سازمانی با واسطه قابلیت لجستیک است. روش‌ها: داده‌ها از ۹۳ ارائه‌دهنده خدمات لجستیک فنلاندی کوچک با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری شد. مدل‌سازی معادلات ساختاری و تحلیل حداقل مربعات جزئی برای آزمایش روابط فرضی بین شیوه‌های HRM و عملکرد سازمانی شرکت‌های لجستیک، و همچنین تأثیر واسطه‌ای قابلیت لجستیک مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که قابلیت لجستیک به طور کامل رابطه بین شیوه‌های مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمانی شرکت‌های لجستیک کوچک را واسطه می‌کند. هر یک از سه روش مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش – استخدام مبتنی بر دانش، آموزش و توسعه و انگیزه – به طور معنی داری بر قابلیت لجستیک تأثیر می‌گذارد که به نوبه خود با عملکرد سازمانی شرکت‌ها مرتبط است. نتیجه‌گیری: این مقاله یکی از معدود مقاله‌هایی است که درباره شیوه‌های مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش در تحقیقات خدمات لجستیک بحث می‌کند. این مقاله با نشان دادن ارزش شیوه‌های مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش در کسب، توسعه و استفاده از دانش برای ایجاد قابلیت‌های سازمانی و تضمین عملکرد سازمانی، به غنی شدن مطالعات لجستیک کمک می‌کند. این مطالعه درک بهتری از نقش HRM و قابلیت لجستیک حاصل در عملکرد شرکت‌های خدمات لجستیک کوچک ارائه می‌دهد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Firms’ Sustainability: Does Economic Policy Uncertainty Affect Internal Control?

Abstract

 Background: In the current knowledge age, the performance of logistics firms increasingly depends on knowledge and capabilities they can leverage in value-creation processes. The objective of this paper is to investigate the relationship between knowledge-based human resource management (HRM) practices and organizational performance mediated by logistics capability. Methods: Data from 93 small Finnish logistics service providers was collected by a questionnaire survey. Structural equation modeling and partial least squares analysis were used to test the hypothesized relationships between HRM practices and the organizational performance of logistics companies, as well as the mediating impact of logistics capability. Results: The results demonstrate that logistics capability fully mediates the relationship between HRM practices and the organizational performance of small logistics companies. Each of the three knowledge-based HRM practices—knowledge-based recruitment, training and development, and motivation—significantly influences logistics capability, which is, in turn, associated with the organizational performance of companies. Conclusions: This paper is one of the few among discussing knowledge-based HRM practices in logistics service research. The paper contributes to the literature on logistics by demonstrating the value of knowledge-based HRM practices in acquiring, developing, and leveraging knowledge to create organizational capabilities and ensure organizational performance. This study provides an improved understanding of the role of HRM and the resulting logistics capability in the performance of small logistics service companies.