اثر دیجیتالی سازی بر عملکرد تجاری: نقش نوآوری مدل کسب و کار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
18 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5336 بازدید
130,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثر دیجیتالی سازی بر عملکرد تجاری: نقش نوآوری مدل کسب و کار

 چکیده

 دیجیتالی سازی به یک محرک کلیدی در نوآوری کسب و کار در سال‌های اخیر تبدیل شده است. دیجیتالی سازی فرصت‌های جدیدی را برای نوآوری و ایجاد ارزش در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. فن‌آوری‌های دیجیتال مانند محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک کرده‌اند تا توسعه محصولات و خدمات جدید، بهینه‌سازی عملیات خود و بهبود تعامل با مشتری را افزایش دهند. این مطالعه با هدف تحلیل تأثیر دیجیتالی شدن بر عملکرد کسب و کار در نوآوری کسب و کار انجام شد. این پژوهش از یک مدل رگرسیون حداقل مربعات معمولی و یک واسطه برای بررسی رابطه در زنجیره قابلیت دیجیتال-نوآوری مدل کسب و کار-عملکرد شرکت استفاده کرد. موضوع بررسی ۱۶۶۳ شرکت سهامی سهام الف شانگهای و شنژن در بخش نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات بود. نتایج نشان داد که قابلیت‌های دیجیتال را می‌توان بر اساس رابطه سلسله مراتبی به سه بعد تقسیم کرد: (۱) قابلیت‌های دیجیتال پایه، (۲) قابلیت‌های عملیات دیجیتال، و (۳) قابلیت‌های یکپارچه‌سازی دیجیتال، که همه آنها به طور قابل‌توجهی بر عملکرد شرکت تأثیر مثبت داشتند. علاوه بر این، در حالی که نوآوری مدل کسب‌وکار به طور قابل‌توجهی بر عملکرد شرکت تأثیر می‌گذارد، این نوآوری نیز توسط متغیرهای قبلی قابلیت‌های دیجیتال هدایت می‌شود. نوآوری مدل کسب و کار تأثیر مثبت قابلیت‌های دیجیتال پایه، قابلیت‌های عملیات دیجیتال و قابلیت‌های یکپارچه سازی دیجیتال را بر عملکرد شرکت افزایش داد. با توجه به نتایج تجربی، این مطالعه تاکید می‌کند که دولت باید توسعه مهارت‌های دیجیتال را ترویج کند، محیط‌های نظارتی حمایتی ایجاد کند، دسترسی به بودجه برای نوآوری‌ها را ارتقا دهد، مشارکت‌های بین کسب‌وکارها و ارائه‌دهندگان فناوری را تقویت کند، و همکاری بین کسب‌وکارها را که منجر به گسترش دیجیتالی‌سازی در داخل مدل نوآوری کسب و کار و بهبود عملکرد کسب و کار می‌شود، ارتقا دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Digitalization Effect on Business Performance: Role of Business Model Innovation

Abstract

 Digitalization has become a key driver of business innovation in recent years. It provides businesses with new opportunities to innovate and create value. Digital technologies, such as cloud computing, big data analytics, and artificial intelligence, have helped businesses boost the development of new products and services, optimize their operations, and improve customer engagement. This study aimed to analyze the impact of digitalization on business performance within business innovation. This study applied an ordinary least square regression model and an intermediary to explore relationship in the chain of digital capability–business model innovation–company performance. The object of investigation was 1663 listed A-share companies Shanghai and Shenzhen in the software and information technology service sectors. The results showed that digital capabilities could be divided into three dimensions according to the hierarchical relationship: (1) basic digital capabilities, (2) digital operation capabilities, and (3) digital integration capabilities, all of which significantly positively affected enterprise performance. Furthermore, while business model innovation significantly positively affected corporate performance, it was also driven by the preceding variables of digital capabilities. Business model innovation enhanced the positive impact of basic digital capabilities, digital operation capabilities, and digital integration capabilities on company’s performance. Considering the empirical results, this study underlines that the government should promote digital skills development, create supportive regulatory environments, promote access to funding for innovations, foster partnerships between businesses and technology providers, and promote collaboration between businesses, which are conducive to extending digitalization within the business innovation model and improving business performance.