عنوان فارسی مقاله:اثر دیجیتالی سازی بر عملکرد تجاری: نقش نوآوری مدل کسب و کار
چکیده
دیجیتالی سازی به یک محرک کلیدی در نوآوری کسب و کار در سالهای اخیر تبدیل شده است. دیجیتالی سازی فرصتهای جدیدی را برای نوآوری و ایجاد ارزش در اختیار کسب و کارها قرار میدهد. فنآوریهای دیجیتال مانند محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ و هوش مصنوعی به کسبوکارها کمک کردهاند تا توسعه محصولات و خدمات جدید، بهینهسازی عملیات خود و بهبود تعامل با مشتری را افزایش دهند. این مطالعه با هدف تحلیل تأثیر دیجیتالی شدن بر عملکرد کسب و کار در نوآوری کسب و کار انجام شد. این پژوهش از یک مدل رگرسیون حداقل مربعات معمولی و یک واسطه برای بررسی رابطه در زنجیره قابلیت دیجیتال-نوآوری مدل کسب و کار-عملکرد شرکت استفاده کرد. موضوع بررسی ۱۶۶۳ شرکت سهامی سهام الف شانگهای و شنژن در بخش نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات بود. نتایج نشان داد که قابلیتهای دیجیتال را میتوان بر اساس رابطه سلسله مراتبی به سه بعد تقسیم کرد: (۱) قابلیتهای دیجیتال پایه، (۲) قابلیتهای عملیات دیجیتال، و (۳) قابلیتهای یکپارچهسازی دیجیتال، که همه آنها به طور قابلتوجهی بر عملکرد شرکت تأثیر مثبت داشتند. علاوه بر این، در حالی که نوآوری مدل کسبوکار به طور قابلتوجهی بر عملکرد شرکت تأثیر میگذارد، این نوآوری نیز توسط متغیرهای قبلی قابلیتهای دیجیتال هدایت میشود. نوآوری مدل کسب و کار تأثیر مثبت قابلیتهای دیجیتال پایه، قابلیتهای عملیات دیجیتال و قابلیتهای یکپارچه سازی دیجیتال را بر عملکرد شرکت افزایش داد. با توجه به نتایج تجربی، این مطالعه تاکید میکند که دولت باید توسعه مهارتهای دیجیتال را ترویج کند، محیطهای نظارتی حمایتی ایجاد کند، دسترسی به بودجه برای نوآوریها را ارتقا دهد، مشارکتهای بین کسبوکارها و ارائهدهندگان فناوری را تقویت کند، و همکاری بین کسبوکارها را که منجر به گسترش دیجیتالیسازی در داخل مدل نوآوری کسب و کار و بهبود عملکرد کسب و کار میشود، ارتقا دهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.