عنوان فارسی مقاله:هوش مصنوعی و آموزش کارآفرینی: پارادایمی در مؤسسات آموزش عالی قطر پس از همه گیری کووید-۱۹
چکیده
گسترش همهگیری کووید-۱۹ و قطع ارتباط شخصی معلم و دانشآموز در آموزش عالی، نیاز به یافتن راهحلهایی را برای تداوم فرآیند آموزشی و تضمین دسترسی به اطلاعات دقیق که سطح سرمایه انسانی را بهبود میبخشد، در برخورد با محیطهای پویا تشدید کرد. بنابراین، این تحقیق به دنبال تحلیل تأثیر کاربرد هوش مصنوعی در آموزش کارآفرینی در مؤسسات آموزش عالی قطر پس از همهگیری کرونا بود. اندازهگیری هوش مصنوعی بر اساس ابعاد (یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، سیستمهای خبره و بینایی ماشین) بود، در حالی که آموزش کارآفرینی با ابعاد (شناخت کارآفرینی، شایستگی کارآفرینی و روحیه نوآوری) اندازهگیری شد. این پژوهش از یک رویکرد کمی تجربی مبتنی بر جمعآوری دادهها از دانشجویان دانشگاه قطر با استفاده از پرسشنامه تهیهشده برای هدف پژوهش پیروی کرد. از این رو، نمونه سهولت مورد استفاده در پژوهش شامل ۴۰۲ دانشجو از دانشگاههای مختلف قطر بود که نشان دهنده نرخ پاسخ ۶۷ درصدی از پرسشنامههای توزیع شده است. تجزیه و تحلیل آماری دادههای تحقیق بر اساس تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس (CB-SEM) انجام شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تمامی ابعاد هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر آموزش کارآفرینی داشته است که بیشترین تأثیر را بینایی ماشین و کمترین آن را پردازش زبان طبیعی داشته است. بر این اساس، نتایج تحقیق نیاز به سرمایهگذاری در قابلیتهای فناورانه برای حمایت از نظام آموزشی با هدف تولید نیروی انسانی مبتکر با قابلیت مقابله با عدم قطعیت محیط کار را آشکار کرد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.