تأثیر هوش هیجانی، انگیزش و تاب آوری بر عملکرد تحصیلی و اتخاذ عادات سبک زندگی سالم در میان نوجوانان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 6400

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health(MDPI)

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
14 جولای 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2714 بازدید
69,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر هوش هیجانی، انگیزش و تاب آوری بر عملکرد تحصیلی و اتخاذ عادات سبک زندگی سالم در میان نوجوانان

 چکیده

از جمله اهداف اساسی کلاس‌های تربیت بدنی (PE) تثبیت عادات سبک زندگی سالم در میان نوجوانان است. با این حال، مطالعات اصلی در این زمینه بر جنبه‌های شناختی مرتبط با دانش‌آموزان در این کلاس‌ها متمرکز شده‌اند، اما نقشی را که هیجانات می‌توانند در اتخاذ عادات آینده ایفا کنند، نادیده می‌گیرند. هدف: تجزیه و تحلیل اینکه چگونه هیجانات (هوش هیجانی و حالت هیجانی) می‌توانند بر تاب آوری و انگیزه نوجوانان و همچنین عملکرد تحصیلی و اتخاذ عادات سبک زندگی سالم تأثیر بگذارند. روش شناسی: ۶۱۵ دانش آموز دبیرستانی بین سنین ۱۴ تا ۱۹ سال (M = 16.02؛ SD = 1.57) در مطالعه شرکت کردند. مدل معادلات ساختاری با استفاده از متغیرهای اصلی و با به کارگیری برخی از اصول تئوری خود مختاری ایجاد شد. نتایج نشان می‌دهد که هوش هیجانی با هیجانات مثبت رابطه مثبت و با هیجانات منفی رابطه منفی دارد. هیجانات مثبت به طور مثبت هم خودانگیختگی نسبت به کلاس‌های تربیت بدنی و هم تاب آوری را پیش بینی می‌کنند. تاب آوری به طور مثبت خود انگیختگی را پیش بینی می‌کند. در نهایت، خودانگیختگی به عنوان پیش‌بینی‌کننده عملکرد تحصیلی و مشارکت منظم در فعالیت بدنی عمل می‌کند. نتیجه‌گیری: این مطالعه با موفقیت اهمیت تمرکز بر هیجانات را در کلاس‌های PE نشان می‌دهد، زیرا هیجان تمایل به کسب نمرات خوب و حفظ عادات سبک زندگی فعال را افزایش می‌دهد. از این نظر، تمرکز بر هیجانات دانش آموزان در PE می‌تواند بسیار مفید باشد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Influence of Emotional Intelligence, Motivation and Resilience on Academic Performance and the Adoption of Healthy Lifestyle Habits among Adolescents

Abstract

 Included among the basic objectives of Physical Education (PE) classes is the consolidation of habits of a healthy lifestyle among adolescents. However, the main studies in this field have focused on cognitive aspects related to students during these classes, yet they ignore the role that emotions can play in the adoption of future habits. Objectives: To analyze how emotions (emotional intelligence and emotional state) can influence the resilience and motivation of adolescents, as well as academic performance and adoption of healthy lifestyle habits. Methodology: 615 secondary school students between the ages of 14 and 19 participated (M = 16.02; SD = 1.57) in the study. A structural equations model was developed using the main variables and by applying some of the principles of Self-Determination Theory. The results show that emotional intelligence is positively related to positive emotions and negatively related to negative emotions. Positive emotions positively predict both self-motivation towards physical education classes and resilience. Resilience positively predicts self-motivation. Finally, self-motivation acts as a predictor of both academic performance and regular participation in physical activity. Conclusions: This study successfully shows the importance of focusing on emotions in PE classes inasmuch as emotion increases the tendency to get good grades and maintain active lifestyle habits. In this sense, focusing on the emotions of students in PE could prove quite beneficial.