عنوان فارسی مقاله:تأثیر هوش هیجانی، انگیزش و تاب آوری بر عملکرد تحصیلی و اتخاذ عادات سبک زندگی سالم در میان نوجوانان
چکیده
از جمله اهداف اساسی کلاسهای تربیت بدنی (PE) تثبیت عادات سبک زندگی سالم در میان نوجوانان است. با این حال، مطالعات اصلی در این زمینه بر جنبههای شناختی مرتبط با دانشآموزان در این کلاسها متمرکز شدهاند، اما نقشی را که هیجانات میتوانند در اتخاذ عادات آینده ایفا کنند، نادیده میگیرند. هدف: تجزیه و تحلیل اینکه چگونه هیجانات (هوش هیجانی و حالت هیجانی) میتوانند بر تاب آوری و انگیزه نوجوانان و همچنین عملکرد تحصیلی و اتخاذ عادات سبک زندگی سالم تأثیر بگذارند. روش شناسی: ۶۱۵ دانش آموز دبیرستانی بین سنین ۱۴ تا ۱۹ سال (M = 16.02؛ SD = 1.57) در مطالعه شرکت کردند. مدل معادلات ساختاری با استفاده از متغیرهای اصلی و با به کارگیری برخی از اصول تئوری خود مختاری ایجاد شد. نتایج نشان میدهد که هوش هیجانی با هیجانات مثبت رابطه مثبت و با هیجانات منفی رابطه منفی دارد. هیجانات مثبت به طور مثبت هم خودانگیختگی نسبت به کلاسهای تربیت بدنی و هم تاب آوری را پیش بینی میکنند. تاب آوری به طور مثبت خود انگیختگی را پیش بینی میکند. در نهایت، خودانگیختگی به عنوان پیشبینیکننده عملکرد تحصیلی و مشارکت منظم در فعالیت بدنی عمل میکند. نتیجهگیری: این مطالعه با موفقیت اهمیت تمرکز بر هیجانات را در کلاسهای PE نشان میدهد، زیرا هیجان تمایل به کسب نمرات خوب و حفظ عادات سبک زندگی فعال را افزایش میدهد. از این نظر، تمرکز بر هیجانات دانش آموزان در PE میتواند بسیار مفید باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.