عنوان فارسی مقاله: رابطهی بین اجرا و تشخیص پانتومیم در میان کودکان مبتلا به اوتیسم و در حال رشد سالم
چکیده
پیش زمینه: نقصها و اختلالات حرکتی در اوتیسم دارای دو بعد است: از یک سو، آنها با روشهای تشخیصی استاندارد نادیده گرفته میشوند و از سوی دیگر، دارای فراوانی (۷۰ درصد) زیادی میباشند و به عنوان شاخص اولیهی سندرم محسوب میشود. شناسایی آنها بسیار مهم است زیرا روی قابلیتهای اجتماعی بر مبنای درک اعمال دیگران اثر دارد.
روش: پنجاه و دو کودک در حال رشد (TD) و ۱۳ کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD)، در مطالعه شرکت کردند. کودکان از نظر اجرای پانتومیم و دو وظیفهی مبتنی بر مشاهدهی پانتومیم بررسی شدند: تشخیص معنی پانتومیم و تشخیص خطا با پانتومیمهای مشاهده شده که میتواند در بر گیرندهی خطاهای مکانی، زمانی و بخشی از بدن به عنوان ابزار باشد.
نتایج: عملکرد کودکان TD در کار های مبتنی بر مشاهده، همبستگی قوی با مهارتهای حرکتی افراد دارد. به طور کلی، کودکان ASD، عملکرد ضعیفتری را نسبت به TD در همهی کار ها نشان دادند. در هر دو فرایند اجرای پانتومیم و تشخیص خطا، آنها شیوع انتخابی و موازی خطاهای مکانی را نشان دادند که امتیازات آنها با شدت علایم اوتیستی همبستگی داشت.
نتیجه گیری: در کودکان TD، توانایی رمز گشایی فعالیتهای انجام شده توسط دیگران بستگی به فرایند حرکتی مشاهده کننده دارد. در کودکان مبتلا به اوتیسم، توازن بین نقص و اختلال در اجرای پانتومیم و تشخیص نشان میدهد که در طی مشاهدهی عمل، رزونانس و هماهنگی حرکتی، به دلیل فعالیت حرکتی مختل، تضعیف میشود و مانع از ارتباط اجتماعی با سایرین میگردد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.