یک سیستم طبقه‌بندی‌شده دانش و کوه‌های یخ (آیسبرگ) دانش

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 10500

مجله : Journal of International Management

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
20 آگوست 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1421 بازدید
40,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:یک سیستم طبقه‌بندی‌شده دانش و کوه‌های یخ (آیسبرگ) دانش در مدل‌های کسب وکار متقابل میان فرهنگی: ترکیب دیدگاه‌های هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی

چکیده

 از آنجا که فقدان اجماع در تعریف دانش، همراه با پدیده کوه یخ دانش مرتبط با آن، مانعی کلیدی برای مدیریت مؤثر دانش پراکنده در مدل کسب و کار میان فرهنگی مبتنی بر اینترنت (CBM) است، ما یک درک هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی دیدگاه پدیدارشناسی وجودی را ایجاد کردیم و پیشنهاد یک «نظام سلسله مراتبی پویا از دانش» و سه کهن الگوی کوه یخ (ایسبرگ) دانش اولیه به عنوان استعاره از واریانس‌های شناختی در این زمینه دادیم. از نظر تئوریک، این دیدگاه یکپارچه، زمینه‌های فلسفی دانش را با فراتر رفتن از ذهنیت فردی برای دستیابی به درک جهانی از عینیت دانش، غنی می‌کند، بنابراین به غنی شدن مطالعات در حوزه‌های کسب و کار بین المللی و مدیریت دانش کمک می‌کند. همچنین به درخواست‌ها برای رسیدگی به مشکلات بزرگ‌تر و فوری از طریق مرتبط کردن پدیده‌های اجتماعی واقعیت به توسعه نظری پاسخ می‌دهد. از منظر عملی، این تحقیق در توانمندسازی رهبران و مدیران بین‌المللی برای شناسایی موانع فرهنگی برای تحقق اهداف مدیریت دانش خود در CBM ها مفید است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: A stratified system of knowledge and knowledge icebergs in crosscultural business models: Synthesising ontological and epistemological views

Abstract

 Because the lack of consensus on defining knowledge, coupled with its associated knowledge iceberg phenomenon, is a key barrier to effectively managing dispersed knowledge in the Internet-driven cross-cultural business model (CBM), we synthesised an ontological and epistemological understanding with the view of existential phenomenology, proposing a “dynamic hierarchical system of knowledge” and three primary knowledge iceberg archetypes as metaphors of cognitive variances in this context. Theoretically, this integrative perspective enriches the philosophical grounds of knowledge by transcending individual subjectivity to achieve a universal understanding of the objectivity of knowledge, thus contributing to the literature at the intersection of international business and knowledge management domains. It also responds to the calls for addressing larger, urgent problems by associating the social phenomena of reality to theoretical development. From a practical standpoint, this research is instrumental in enabling international leaders and managers to identify the cultural impediments to fulfilling their knowledge management objectives in CBMs.