تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر فضای روان‌شناختی سبز و رفتار سبز زیست محیطی کارکنان هتل: نقش‌های تعدیل‌کننده حساسیت و نوع دوستی محیطی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 37

تعداد کلمات : 11000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
1 ژوئن 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2423 بازدید
72,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر فضای روان‌شناختی سبز و رفتار سبز زیست محیطی کارکنان هتل: نقش‌های تعدیل‌کننده حساسیت و نوع دوستی محیطی

 چکیده

 این مقاله یافته‌هایی را گزارش می‌کند که چگونه شیوه‌های مدیریت منابع انسانی سبز (GHRM) می‌تواند بر ادراکات کارکنان هتل در مورد تعهدات سازمان‌شان به جو روان‌شناختی سبز (GPC) و رفتار مسئولانه محیط‌زیست آنها تأثیر بگذارد. اقدامات GHRM به سیاست‌ها و رویه‌هایی اشاره دارد که از پایداری محیطی حمایت می‌کند و اثرات منفی فعالیت‌های تجاری بر محیط زیست را کاهش می‌دهد. داده‌های مورد استفاده در این تحقیق از ۴۲۵ کارمند شاغل در ۱۱ هتل ۵ ستاره در منطقه آنتالیا/ماناوگات جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل اسکن داده‌ها استفاده شد و سپس نتایج از طریق نرم افزار AMOS برای آزمون مدل ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه نشان می‌دهد که شیوه‌های GHRM می‌تواند به طور مثبت بر ادراک کارکنان در مورد تعهد آنها به GPC تأثیر بگذارد، که به نوبه خود می‌تواند منجر به رفتارهای سبزتر محیطی شود. این مطالعه همچنین نقش حساسیت محیطی و نوع دوستی را در رابطه بین شیوه‌های GHRM و رفتار محیطی بررسی می‌کند. این تحقیق نشان داده است که افرادی که سطوح بالاتری از حساسیت محیطی و نوع دوستی دارند، به احتمال زیاد رفتار مسئولانه محیطی از خود نشان می‌دهند. این بدان معناست که کارکنانی که نسبت به مسائل زیست محیطی حساس هستند و شخصیت نوع دوستانه دارند، بیشتر در معرض پاسخ مثبت به شیوه‌های GHRM کسب و کار خود هستند و به احتمال زیاد مسئولیت زیست محیطی دارند. این تحقیق همچنین تاکید کرده است که کسب‌وکارها باید تفاوت‌های فردی در نگرش‌ها و رفتارهای محیطی را هنگام اجرای شیوه‌های GHRM در نظر بگیرند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Effect of Green Human Resource Management on Green Psychological Climate and Environmental Green Behavior of Hotel Employees: The Moderator Roles of Environmental Sensitivity and Altruism

Abstract

 This article reports the findings of how green human resource management (GHRM) practices can influence the perceptions of hotel employees regarding their organizations’ commitments to green psychological climate (GPC) and their environmentally responsible behavior. GHRM practices refer to the policies and procedures that support environmental sustainability and reduce the negative effects of business activities on the environment. The data used in the research were collected from 425 employees working in 11 5-star hotels in the Antalya/Manavgat districts. For data analysis, data scan analysis was used and the results were then analyzed through the AMOS software to test the structural model. The study has suggested that GHRM practices can positively affect the perceptions of employees concerning their commitment to GPC, which in turn can lead to more environmentally green behaviors. The study also examines the roles of environmental sensitivity and altruism in the relationship between GHRM practices and environmental behavior. The research has shown that individuals with higher levels of environmental sensitivity and altruism are more likely to exhibit environmentally responsible behavior. This means that the employees who are sensitive to environmental issues and have an altruistic personality are more liable to respond positively to GHRM practices of their businesses and are more likely to be environmentally responsible. The research has also emphasized that businesses should consider individual differences in environmental attitudes and behaviors when implementing GHRM practices.