عنوان فارسی مقاله:رویکردی جدید به سوی تضمین آگهیهای شغلی SE شامل جنسیت
چکیده
اکثر مهندسان نرم افزار مرد میباشند، شاید به این دلیل که نقش های مهندسی نرم افزار (SE) تبلیغات جنسیتی ایفا می کنند. تا کنون، تنها ابزارهای بررسی مبتنی بر کلمه به منظور شناسایی سوگیری های جنسیتی در دسترس هستند (برای مثال، “تحلیلگر” یک کلمه مردانه در نظر گرفته می شود). با این حال، چنین تحلیلهای مبتنی بر کلمه، مهارتهای مورد نیاز برای موقعیتهای شغلی SE را به عنوان کلمات مردانه در نظر می گیرند و لذا کافی نیستند. در این مطالعه، ما مکانیسم دقیقتری را برای بررسی سوگیری جنسیتی در آگهیهای شغلی SE با استفاده از روش GenderMag ارائه میکنیم، که ثابت کرده است در تشخیص سوگیری جنسیتی در رابطهای نرمافزاری موفق می باشد. از یک نظرسنجی از ۴۴ متخصص نرمافزار، ما ۱۶ عامل را شناسایی کردیم که شرکتکنندگان مرد و زن با هم تفاوت دارند و بر مبنای یک تحلیل موضوعی، سه بعد شخصیت متقاضی شغل SE را استخراج کردیم. ما جنبهها را با یک نظرسنجی کوچک تأیید کردیم که در آن نامزدهای(متقاضیان) SE با توصیف آن عوامل مرتبط بودند. ما یک مطالعه آزمایشی با استفاده از این جنبهها برای ارزیابی چهار آگهی شغلی SE انجام دادیم و سوگیریهای مربوط به جنسیت را در دو مورد از آنها شناسایی کردیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.