عنوان فارسی مقاله:تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بر عملکرد توسعه محصول جدید از طریق نقش واسطه ای چابکی سازمانی و نقش تعدیل کننده نوآوری مدل کسب و کار
چکیده
در چندین مطالعه، دانش به عنوان یکی از پایههای مزیت رقابتی بلندمدت و همچنین منبع اساسی عملکرد توسعه محصول جدید (NDP) شناخته شده است. هدف این مطالعه بررسی نقش قابلیت های مدیریت دانش (KMC) در عملکرد توسعه محصول جدید با نقش واسطه ای چابکی سازمانی است. علاوه بر این، این مطالعه همچنین قصد دارد نقش تعدیل کننده نوآوری مدل کسب و کار را بر رابطه KMC با چابکی سازمانی بررسی کند. این مطالعه بر روی بخش خودرو چین انجام شد و مدیران پروژه NPD، سرپرستان و مهندسان این بخش پاسخ دهندگان این مطالعه بودند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه نظرسنجی از ۲۰۱ پاسخدهنده استفاده شد و دادهها با استفاده از نرمافزار Smart PLS 3 تجزیه و تحلیل شدند. یافتههای این تحقیق، اگرچه محدود به صنایع خودروسازی است، اما نشان میدهد که اشتراک دانش و کاربرد دانش، تأثیرات مثبت و معناداری بر توسعه محصولات جدید دارد. چابکی سازمانی به طور قابل توجهی رابطه KMC با NPD را واسطه می کند. نتایج نشان داد که نوآوری مدل کسب و کار نقش تعدیل کننده قابل توجهی در رابطه بین KMC و چابکی سازمانی دارد. علاوه بر این، نتایج این مطالعه به مدیران در توسعه یک محیط تجاری رقابتی مدرن با دخالت دادن KMC در فرآیند NPD کمک خواهد کرد. در نهایت، سازمان ها ممکن است پایداری محصول و عملکرد کلی خود را با استفاده از چابکی سازمانی و روش های مدرن ارائه ارزش بهبود بخشند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.