light box
امتیاز 1.50 علم، ارزش و تخریب مواد در حفاظت ازمحیط های تاریخی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 10400
مجله : Learning and Individual Differences
انتشار : 2018
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:علم، ارزش و تخریب مواد در حفاظت ازمحیط های تاریخی

 چکیده

 محیط تاریخی، تحت چرخه‌های تخریب مواد قرار دارد و این فرآیندها دارای اثر قوی بر روی معانی و ارزش‌های مرتبط با آن می‌باشند. به ویژه، تخریب اطلاعاتی را در خصوص تجربه‌ی اعتبار، به عنوان نشانه‌ی ملموس سن و واقعیت ارائه می‌کند(ارزش وتخریب مواد در محیطهای تاریخی). این مقاله، به بررسی اثر متقابل بین تبدیل مواد، مداخله‌ی علمی و ارزش فرهنگی می‌پردازد. با استناد به تحقیقات اجتماعی کیفی در سه ساختمان تاریخی در اسکاتلند، ما نشان می‌دهیم که طیف پیچیده‌ای از ارزش‌ها و ویژگی‌های فرهنگی مرتبط با تبدیل و تغییر مواد وجود دارد. به علاوه، ما نشان می‌دهیم که چگونه استفاده از حفاظت مبتنی بر علم برای مشخص کردن و مداخله در فرایند تحول مواد و اطلاعات می‌تواند بر این ارزش‌ها و ویژگی‌ها اثر بگذارد. استدلال ما این است که در نظر گرفتن عواقب فرهنگی این مداخلات در کنار اثار مادی، مهم است. این مستلزم یک رویکرد موردی است زیرا ارزش‌های فرهنگی و ویژگی‌های مرتبط با تغییرات مادی، زمینه محور بوده و با انواع مختلف مواد متغیر است. در نهایت یک سری توصیه‌ها با هدف تلفیق رویکردهای علمی و انسانی برای تغییر در محیط تاریخی ارائه می‌شود(ارزش وتخریب مواد در محیطهای تاریخی).

 title: The relation of physical self-perceptions of competence, goal orientation, and optimism with students' performance calibration in physical education

Abstract

Two studies were conducted to examine associations between students' calibration accuracy with their selfperceptions of competence (i.e., global self-worth, sport competence, perceived competence, and self-efficacy), goal orientation, and dispositional optimism and pessimism. Participants were 138 (study 1) and 236 (study 2) fifth and sixth grade students. An index of absolute accuracy of performance prediction was calculated based on students' predicted and actual performance in a basketball shooting test. Person-related factors were measured with self-reported questionnaires. Results showed no associations between absolute accuracy and students' global self-worth, sport competence, optimism and pessimism (study 1) while students' absolute accuracy was associated with their task orientation, self-efficacy, and perceived competence (study 2). An overconfidence effect was also found in both studies. These results were discussed with reference to previous evidence and views of calibration research in academic, sport, and physical education domains. Interactions between person-related factors and calibration and their effects on the development of students' self-regulated learning of sport skills in physical education were also highlighted.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
خـریـد محـصـول
ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین نوکلئوکپسید SARS-CoV-2
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
خـریـد محـصـول
کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
خـریـد محـصـول
تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
خـریـد محـصـول
اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
خـریـد محـصـول
کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
خـریـد محـصـول
حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
خـریـد محـصـول
بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
خـریـد محـصـول
توسعه کاتالیزورهای سه راهی پالادیوم/رادیوم و تنها پالادیوم پیشرفته
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا