light box
امتیاز 2.65 بسته‌های پاداش مدیران اجرایی و بازده سهام داران در بانک‌های سپرده گذاری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 13
تعداد کلمات : 2500
مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بسته‌های پاداش مدیران اجرایی و بازده سهام داران در بانک‌های سپرده گذاری در ایالت لاگوس نیجریه

 چکیده

زمینه و هدف: محیط عملیاتی رقابتی و پویا در بانک‌های پول سپرده گذاری در ایالت لاگوس نیاز به مدیریت متمرکز پاداش منابع دارد که مدیریت غرامت جذاب مدیران اجرایی سازمان می‌تواند آنها را تضمین کند. محیط عملیاتی مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله ارائه خدمات ضعیف را به همراه داشته است، که منجر به کاهش مداوم سودآوری می‌شود و بر بازده قابل تعلق به سهامداران تأثیر منفی گذاشته است.
روش کار: در این پژوهش از طرح تحلیلی پیمایشی و مقطعی استفاده شده است که در آن چهارصد و بیست و نه نسخه از ابزارهای تحقیق برای پاسخ دهندگان منتخب انتخاب شده که کارمندان ارشد و اجرایی بانکهای منتخب در ایالت لاگوس بودند، اجرا شد. ميزان پاسخ به پرسشنامه‌های توزيع شده ۳۹۸ بود كه اين ميزان ۸/۹۲ درصد از جامعه مورد مطالعه را تشكيل می‌دهد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۲۶ پردازش شدند.
یافته‌ها: نتايج تحليل رگرسيون چندگانه نشان داد كه پاداش اجرايي (۰/۸۶ = β، ۰۰۹/۰ = p) و تشخيص (۱/۰ = ۰، ۳/۰ = β) بر بازده سهامداران و حقوق پايه تأثیر مثبت و معناداري دارد (۰۵/۰ = α، ۰۵/۰ = p). = 0.293) و مزایای اضافی (B = 0.040، P = 0.179) نیز در بازگشت به سهامداران تأثیر مثبت، اما ناچیز دارند. تجزیه و تحلیل بیشتر، تأثیر معنی داری جمعی زیر متغیرهای جبران خسارت اجرایی را در دستیابی به مشتری نشان داد (F (4،۳۹۲)) = ۹٫۲۴۸، p <0.000، R2 = 0.078) که نشان می‌دهد ترکیب متغیرهای فرعی جبران خسارت اجرائی از نظر آماری در توضیح تغییرات در بازگشت به سهامداران معنی دار است.
نتيجه گيري: اين مطالعه نتيجه گيري كرد كه بسته‌های جبران خسارت اجرائي براي ايجاد ارزش سهامداران و مديريت بانک‌های پول سپرده از اهميت آن برخوردار است كه مديريت جبران خسارت كارمندان ارشد و اجرائي آنها براي تحريك بهره‌وري بالاتر جذاب است. توصیه می‌شود برای جبران روحیه رقابتی و اطمینان از ارزیابی‌های عینی برای کاهش تعارضات ناشی از درمان استاندارد دوگانه، مدیریت جبران خسارت محور فرآیند ایجاد شود(بازده سهام داران در بانک‌های سپرده).

TITLE: Executive Compensation Packages and Return to Shareholders at Selected Deposit Money Banks in Lagos State, Nigeria

Abstract

Background: The competitive and dynamic operating environment at deposit money banks in Lagos State requires focussed management of resources which attractive compensation management of the organisation executive directors could guarantee. The operating environment has brought about series of challenges including rendering poor services, culminating in steady decline of profitability which had impacted negatively on returns accruable to shareholders.
Methods: The study employed cross sectional survey research design where four hundred and twenty-nine copies of the research instruments were administered to purposively selected respondents who were senior and executive staff of the selected banks in Lagos State. The response rate on the questionnaires distributed was 398, which represents 92.8% of the study population. The data were processed using (SPSS version 26).
Results: The result of multiple regression analysis showed that executive bonus (β = 0.086, p = 0.009) and recognition (β = 0.133, p = 0.007) have positive and significant effect on return to shareholders and base salary (β = 0.054, p = 0.293) and supplemental benefits (B = 0.040, p = 0.179) also have positive, but insignificant effect on return to shareholders. Further analysis revealed a collective positive significant effect of executive compensation sub-variables on customer acquisition (F(4,392)) = 9.248, p<0.000, R2 = 0.078) indicating that combination of executive compensation sub-variables was statistically significant in explaining changes in return to shareholders.
Conclusion: The study concluded that executive compensation packages is important to shareholders value creation and management of deposit money banks should ensure that their senior and executive staff compensation management are attractive to motivate higher productivity. It is recommended that process driven compensation management should be instituted to promote competitive spirit and ensure objective evaluations to reduce conflicts arising from perceived double standard treatment.
 

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
    خـریـد محـصـول
    تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا