عنوان فارسی مقاله:نتیجه ی کار خوب، احساس خوب است؟ باور های ارزش آفرینی اجتماعی کار آفرینان و بهزیستی مرتبط با کار
چکیده
کارآفرینان با اهداف اجتماعی، با چالشهای مختلفی روبرو هستند: بینشها و دیدگاههای مربوط به شیوهی تجربه و درک کار توسط کار آفرینان، ناشناخته و به صورت یک جعبهی سیاه باقی مانده است. با استناد به هویت، حفاظت از منابع و نظریههای تناسب فرد- سازمان، این مطالعه به بررسی این موضوع میپردازد که ارتباط باورهای ارزش آفرینی اجتماعی کارکنان با بهزیستی مرتبط با کار چیست (رضایت شغلی، تعامل و مشارکت کاری و عدم فرسودگی شغلی) و نیز به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه این فرایند میتواند تحت تأثیر مسائل و نگرانیهای اجتماعی مربوط به خیر عمومی و منافع مشترک قرار گیرد. با استفاده از دادههای مربوط به اطلس ارزش عمومی آلمان ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ و اطلس ارزش عمومی سوییس ۲۰۱۷، یک طرح سه مطالعهای به تحلیل سه نمونه از کار آفرینان در آلمان و سوییس میپردازد. مطالعهی ۱ نشان میدهد که کار آفرینان رضایت شغلی بالاتر را در زمانی که بر این باورند که سازمانشان ارزش آفرینی میکند گزارش میکند. مطالعهی ۲ نشان میدهد که این باورها ارتباط منفی با فرسودگی شغلی دارند. ادراک کارآفرینان از داشتن کار معنی دار و مهم، تعدیل کنندهی این رابطه است. مطالعهی ۳، با نشان دادن این که حس معنی داری کار تعدیل کنندهی رابطهی بین باورهای ارزش افرینی اجتماعی و تعامل کار است و این که این نقش واسطهای، در میان کارافرینان با مسائل اجتماعی قوی است، تأیید میکند. بنابراین، این تحقیق، یک مسیر مهم و حیاتی را شناسایی کرده است- یعنی میزان تجربهی کارافرینان از فعالیتهای کاری به عنوان فعالیتهای مهم و شخصی- که باورهای ارزش آفرینی اجتماعی را به بهبود بهزیستی مرتبط با کار و نیز شیوهی تغییر این فرایند با گرایشات و جهت گیری های شخصی که خیر عمومی و منافع عام را در بر میگیرد مرتبط میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.