عنوان فارسی مقاله:بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی کارکنان و مدیریت دانش در میان کارکنان اصلی صنعت هتل داری
چکیده
هدف این مطالعه پاسخ به این سؤال است که چطور مدیران موجب بهبود مدیریت دانش (KM) در میان کارکنان خط مقدم هتل در سطح فردی از طریق اثر گذاری بر هدفمندی کارکنان از گرایشهای نظارتی میشوند. در این تحقیق، اثرات معنی دار گرایشهای نظارتی بر روی آرمان گرایی کارکنان مشخص شد. گرایش هدف یادگیری کارکنان بر مدیریت دانش اثرات مثبت ومعنی دار نشان داد. ولی اثر گرایش هدف عملکرد بر مدیریت دانش معنی دار نیست. همچنین یافتهها تأثیر مثبت غیر مستقیم نتیجه نهایی نظارتی و گرایش ظرفیت بر روی مدیریت دانش را نشان داد. تأثیر اصلی این مطالعه، شناخت اثرات واسطهای گرایش نظارتی بر مدیریت دانش به واسطه گرایش و جهت گیری هدف کارکنان است. در این تحقیق سه ویژگی متفاوت و متمایز مانند گرایش نظارتی، گرایش هدف کارکنان و مدیریت دانش در یک مدل تلفیق شد. علاوه بر این، فرایند گرایش نظارتی در تحقیقات هتل داری بررسی نشده است(بررسی گرایش نظارتی، آرمان گرایی).