light box
امتیاز 2.65 سرمایه گذاری دارایی‌های نامشهود و عملکرد شرکت: شواهدی از بنگاه‌">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 28
تعداد کلمات : 12000
مجله : Journal of Business Economics and Management
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:سرمایه گذاری دارایی‌های نامشهود و عملکرد شرکت: شواهدی از بنگاه‌های کوچک و متوسط در کره

 چکیده

 اگرچه بسیاری از مطالعات به بررسی رابطه‌ی بین سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود و عملکرد در بنگاه‌های بزرگ پرداخته‌اند، با این حال تحقیقات فعلی به مطالعه‌ی سرمایه گذاری‌های نامشهود در بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) نپرداخته‌اند. این مطالعه، به بررسی بنگاه‌های کوچک و متوسطی می‌پردازد که در آن سرمایه گذاری‌های نامشهود معمولاً خفیف و ضعیف است زیرا آن‌ها سرمایه گذاری‌های نامشهود را به صورت غیر مقرون به صرفه در نظر گرفته و بر سرمایه گذاری‌ها در سرمایه گذاری‌های نامشهود متمرکز هستند. هدف این مقاله، غنی‌تر کردن منابع فعلی است و پیشنهاد می‌کند که سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود (سرمایه‌ی انسانی، تبلیغات، تحقیق و توسعه) برای بنگاه‌های کوچک و متوسط با عملکرد برتر شرکت ضروری است. داده‌های واقعی جمع آوری شده از ۱۷۳ بنگاه کوچک و متوسط در کره با استفاده از روش رگرسیون سلسله مراتبی جمع اوری شدند. نتایج نشان می‌دهد که همه‌ی سه منبع نامشهود، اثر مثبت روی سود آوری و ارزش شرکت دارند. جالب این که، این تحقیق نشان داد سرمایه گذاری در تبلیغات دارای بیشترین اثر روی سود اوری و ارزش شرکت است. این مطالعه، برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در دست یابی به سود اوری و ارزش، اهمیت دارد. نتایج این مطالعه نشان داد که سرمایه گذاری نامشهود، هدر رفت پول برای بنگاه‌های SME نیست و این که مدیران کسب و کار می‌توانند به طور استراتژیک از این منابع کلیدی (سرمایه‌ی انسانی، تبلیغات، تحقیق و توسعه) و سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود برای رسیدن به اهداف مدیریتی استفاده کنند.

TITLE: INTANGIBLE ASSETS INVESTMENT AND FIRMS’ PERFORMANCE: EVIDENCE FROM SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES IN KOREA

Abstract

While many studies have examined the relationship between investment in intangibles assets and performance in large corporations, current research is lacking in regard to intangible investments in small and medium enterprises (SMEs). This study looks at SMEs in which intangible investments would usually be minor because they tend to consider intangible investment as an inefficient cost and concentrate on investments in tangible assets. This paper aims to contribute to the current literature and suggests that investment in the intangible assets of (human capital, advertising, R&D) is essential for SMEs pursuing superior firm performance. Actual data collected from 173 SMEs in Korea were analyzed employing hierarchical regression methodology. Results indicate that all three intangible resources have a positive effect on a firm’s profitability and value. Interestingly, this research finds that investment in advertising has the most influential impact on a firm’s profitability and value. This study has implications for SMEs in achieving their profitability and value. The results in this study highlight that intangible investment is not a waste of money for SMEs, and that business managers could strategically utilize these three key contributors (human capital, advertising, R&D) and adopt investment in intangible assets to accomplish their managerial goals.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    هنجارهای اجتماعی و تمکین مالیاتی
    خـریـد محـصـول
    تمکین مالیاتی، انتخاب منطقی (انتخاب عقلانی) و نفوذ و تأثیر اجتماعی: مدل عامل محور
    خـریـد محـصـول
    تاثیرات سیگنال های فرار مالیاتی روی توزیع مجدد و ترجیحات رای دهی
    خـریـد محـصـول
    خود فریبی: اصول اقتصادی فرار مالیاتی
    خـریـد محـصـول
    هزینه‌های مالی و اجتماعی فرار مالیاتی: تأثیر گزارش کمتر درآمد توسط افراد خویش فرما
    خـریـد محـصـول
    رشد فروشگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی موجب پشتیبانی از فرار مالیاتی می‌شود
    خـریـد محـصـول
    شبکه‌های اجتماعی، تعامل پذیری و رضایت: ارزیابی عوامل رفتاری، فنی –اجتماعی
    خـریـد محـصـول
    ترکیب بصری سازی (دیداری سازی) شبکه و داده کاوی برای ارزیابی ریسک مالیات
    خـریـد محـصـول
    گفت و گوی مالیاتی: بررسی بحث‌های آنلاین میان مالیات پردازان
    خـریـد محـصـول
    بی عدالتی و نابرابری در فرار مالیاتی: مطالعه‌ی موردی مربوط به مالیات بر درآمد اسپانیا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا