light box
امتیاز 2.65 وابستگی به رسانه‌های اجتماعی: پیش بینی نوجوانان برای رسانه‌های اجتماعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 10000
مجله : The Journal of Social Media in Society
انتشار : 2019
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:وابستگی به رسانه‌های اجتماعی: پیش بینی قصد نوجوانان برای محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی

 چکیده

 نگرانی در خصوص استفاده‌ی بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی، مستلزم بررسی عوامل مؤثر بر استفاده از این ابزارها است. اگرچه مطالعات، پذیرش و استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط افراد را بررسی کرده‌اند ولی تعداد کمی از آن‌ها به بررسی عوامل محدود کننده‌ی مصرف آن‌ها پرداخته‌اند. این مطالعه از نظریه‌ی رفتار برنامه ریزی شده برای پیش بینی قصد و هدف محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد. نظر سنجی روی ۲۱۶ دانشجو از آن‌ها خواست تا شدت استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت و نیز نگرش‌ها، هنجارهای اجتماعی و کنترل رفتار ادراک شده روی قصد محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی را بیان کنند. نتایج نشان داد که نظریه‌ی استاندارد رفتار برنامه ریزی شده، قصد شرکت کنندگان را برای محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی نشان داد، در حالی که شدت استفاده با هنجارهای اجتماعی تعدیل شد. مطالعه، پیشنهاد می‌کند که ارتباط عاطفی شرکت کننده‌ها با رسانه‌های اجتماعی، پیشایند متغیرهای خاص نظیر هنجارهای اجتماعی ادراک شده است که به نوبه‌ی خود قصد محدود سازی استفاده از این رسانه‌ها را پیش بینی می‌کند(وابستگی به رسانه‌های اجتماعی).

 

 

TITLE: Stuck on Social Media: Predicting Young Adults’ Intentions  to Limit Social Media Use

Concerns of social media overuse warrant examinations of factors influencing the use of these technologies. While studies have characterized people’s adoption and use of social media, few have examined factors that would drive individuals to limit their use. This study uses an extended theory  planned behavior to predict intentions to limit social media use. A survey of 216 college students asked participants to report their intensity of Facebook, Instagram, and Snapchat use, as well as attitudes, social norms, and perceived behavioral control on intentions to limit social media use. Findings indicate that the standard theory of planned behavior constructs successfully predicted participants intentions to limit social media use, while intensity of use was mediated by social norms. The study suggests that participants’ emotional connectedness toward social media is an antecedent of certain variables, such as perceived social norms, which in turn predicts their intent to limit use of these media.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
    خـریـد محـصـول
    بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
    خـریـد محـصـول
    مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
    خـریـد محـصـول
    تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
    خـریـد محـصـول
    پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
    خـریـد محـصـول
    جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
    خـریـد محـصـول
    دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
    خـریـد محـصـول
    الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
    خـریـد محـصـول
    استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
    برو بالا