عنوان فارسی مقاله:رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید
چکیده
هدف این مطالعه تجزیه تحلیل اثر استفاده غیر مجاز علایم تجاری بر روی ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده و تصمیم خرید مصرف کننده از طریق یک مدل واسطهای با معادلات ساختاری دارد. یک ازمایش با ۶۱۸ شرکت کننده انجام شد در معرض تبلیغات محصولات برند مشهور یا برندهای برتر و یا محصولات ساخنگی با برندهای مشابه بودند. از شرکت کنندهها خواسته شد تا خرید هایی را با بودجه واقعی ۵ دلار داشته باشند. نتایج نشان میدهد که مواجهه با برند ارشد موجب کاهش ارزش ویژه برند میشود و یعنی منجر به رقیق سای علامت تجاری شده و کاهش در خرید محصولات برند قبلی را تعدیل میکند. به علاوه، تشابه بین برندهای قدیم و جوان موجب کاهش رقیق سازی ارزش ویژه برند میشود، و این در حالی است که مشارکت و تعامل مصرف کننده با مقوله محصول یک برند مشهور فاقد اثر تعدیل کننده است. هدف این مطالعه افزایش دانش ما از رقیق سازی علامت تجاری از جمله اثر بر روی تصمیم خرید میباشد. به علاوه این مطالعه اهمیت علایم تجاری را برای اجتناب از آسیب نه تنها در ادراکات مشتری بلکه در ارزش مالی برند و فروش شرکت برجستهتر میکند(علامت تجاری و اثرات کاربردی آن).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.