عنوان فارسی مقاله:تأثیر استراتژی تمایز خرید بر عملکرد شرکتهای تولیدی در کنیا
چکیده
بخش تولید یک مشکل عمده رقابت سخت و شدید ناشی از تجارت غیرقانونی و قانونی را تجربه میکند. هدف این مطالعه ارائه بینش در مورد استراتژیهای رقابتی تدارکات است که توسط شرکتهای تولیدی در کنیا برای دستیابی به رقابت و افزایش عملکرد آنها استفاده میشود. هدف از این مطالعه شناسایی تأثیر استراتژیهای خرید تمایز بر عملکرد شرکتهای تولیدی در کنیا بود. این مطالعه بر اساس نوع استراتژی رقابتی پورتر انجام شد. این مطالعه از طرح تحقیق توجیهی استفاده میکند. هدف این مطالعه ۷۶۶ مدیر تدارکات از شرکتهای تولیدی در کنیا بود. از فرمول یامن برای محاسبه حجم نمونه ۲۶۴ مدیر تدارکات استفاده شده است. برای انتخاب پاسخ دهندگان از روش نمونه گیری طبقهای، تصادفی و ساده استفاده شده است. برای جمع آوری دادههای اولیه از پرسشنامه استفاده شد. روایی محتوایی ابزار توسط محقق با استفاده از قضاوت متخصص تعیین شد. برای تعیین پایایی ابزار تحقیق از ضریب آلفای کرونباخ استفاده میشود. دادهها کدگذاری و برای تجزیه و تحلیل با استفاده از بسته آماری برای علوم اجتماعی وارد رایانه شدند. برای تعیین ارتباط بین استراتژیهای تمایز بر عملکرد شرکتهای تولیدی در کنیا از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. بین استراتژی خرید تمایز و عملکرد بنگاههای تولیدی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (r = 0.344، p value = 0.000). از مدل رگرسیون، (R2 =.113) نشان میدهد که این تفاوت ۱۱٫۳٪ تغییر در عملکرد شرکتهای تولیدی را تشکیل میدهد. رابطه مثبت و معناداری بین تمایز و عملکرد بنگاههای تولیدی وجود دارد (۳۳۶/۰ = β و p <05/0 تمایز تأثیر قابل توجهی بر عملکرد بنگاههای تولیدی دارد. مدیران شرکت تولیدی باید از استراتژی خرید تمایز استفاده کنند زیرا ثابت شده است که بالاترین تأثیر قابل توجه را بر عملکرد شرکت تولیدی دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.