عنوان فارسی مقاله:منتورینگ و کوچینگ(مربیگری) به عنوان یک تکنیک یادگیری در آموزش عالی: تأثیر زمینه یادگیری بر مشارکت دانشجویان در یادگیری آنلاین
چکیده
مربیگری و منتورینگ به عنوان یکی از تکنیکهای کلیدی یادگیری در محیط یادگیری مدرن در گذشته نه چندان دور مورد توجه قرار گرفته است. با تغییر سریع در بخش آموزش عالی به یک محیط یادگیری دیجیتالیتر، تحقیقات محدودی تأثیر مربیگری و منتورینگ را بر مشارکت دانشجویان در یادگیری آنلاین ارزیابی کرده است. این مطالعه با هدف ارزیابی تأثیر مربیگری و منتورینگ بر افزایش مشارکت دانشجویان در بخش آموزش عالی انجام شد. این مطالعه ترکیبی از روشهای کمی و کیفی جمعآوری دادهها را به کار گرفت، که در آن دادههای اولیه از ۱۲۰ پاسخدهنده از طریق پرسشنامه و ۲۰ مصاحبه عمیق جمعآوری شد که دانشجویان کارشناسی را از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده پوشش میداد. تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که توانایی مربی برای تسهیل یادگیری و تشویق مربیان به تمرکز بر اهدافشان مهمترین عواملی است که بر مشارکت دانشآموز در یادگیری آنلاین تأثیر میگذارد. در مجموع، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان به شدت موافق بودند که مایلند به همکاران خود برای دریافت خدمات مربی برای کمک به آنها در رسیدن به پتانسیل بهینه خود در یک محیط یادگیری آنلاین توصیه کنند. یافتههای این مطالعه توصیه میکند که مؤسسات آموزش عالی باید یک فرآیند منتورینگ صحیح را اجرا کنند که با پیشزمینههای اخلاقی مطابقت داشته باشد تا به طور مداوم از بهبود مستمر دانشجویان در یک محیط یادگیری آنلاین برای افزایش مشارکت آنها در فعالیتهای یادگیری حمایت کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.