ارتباط بین آموزش کارآفرینی و خود شایستگی‌های کارآفرینانه: دیدگاه بنگاه اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 41

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
16 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3697 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارتباط بین آموزش کارآفرینی و خود شایستگی‌های کارآفرینانه: دیدگاه بنگاه اجتماعی

 چکیده

 هدف از این مطالعه بررسی نقش میانجی رضایت دانشجو و خودکارآمدی کارآفرینانه در پیوند بین آموزش کارآفرینی و خود شایستگی‌های کارآفرینانه در یک بنگاه اجتماعی بود. این مطالعه از یک طرح پیمایشی مقطعی با جامعه نمونه شامل ۱۸۵ دانشجوی بازرگانی از سه دانشگاه (دانشگاه فنی آکرا، دانشگاه فنی کیپ کوست و دانشگاه غنا) در غنا استفاده کرد. یک رویکرد PLS-SEM برای بررسی روابط بین سازه‌های وابسته به مستقل در مطالعه استفاده شد. آموزش کارآفرینی با رضایت دانشجویان و خودکارآمدی کارآفرینانه رابطه مثبت و معنی‌داری داشت، اما با شایستگی‌های خود کارآفرینی رابطه معنی‌داری نداشت. همچنین مشخص شد که رضایت دانشجویان به طور مثبت و معناداری با خودکارآمدی کارآفرینی و خود شایستگی کارآفرینانه ارتباط دارد. علاوه بر این، هم رضایت دانشجو و هم خودکارآمدی کارآفرینی به طور کامل رابطه بین آموزش کارآفرینی و خود شایستگی‌های کارآفرینانه را واسطه می‌کنند. این مطالعه نقش حیاتی رضایت و خودکارآمدی دانشجویان را در اجرای آموزش کارآفرینی در مؤسسات آموزش عالی برجسته می‌کند. این مطالعه یک ارزیابی منحصر به فرد و بدیع از نقش مهم رضایت و اعتماد به نفس دانشجو در ایجاد شایستگی‌های کارآفرینی در بین دانشجویان ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Nexus between Entrepreneurial Education and Entrepreneurial Self Competencies: A Social Enterprise Perspective

Abstract

 The purpose of the study was to examine the mediation roles of student satisfaction and entrepreneurial self-efficacy in the nexus between entrepreneurial education and entrepreneurial selfcompetencies within a social enterprise context. The study used a cross-sectional survey design, with a sampled population of 185 business students from three universities (Accra Technical University, Cape Coast Technical University and the University of Ghana) in Ghana. A PLS-SEM approach was used to examine the relationships among the independent–dependent constructs in the study. Entrepreneurial education had positive and significant relationships to student satisfaction and entrepreneurial selfefficacy, but it showed an insignificant relationship to entrepreneurial self-competencies. Student satisfaction was also found to relate positively and significantly to entrepreneurial self-efficacy and entrepreneurial self-competencies. Furthermore, both student satisfaction and entrepreneurial selfefficacy were found to fully mediate the nexus between entrepreneurial education and entrepreneurial self-competencies. The study highlights the crucial roles of student satisfaction and self-efficacy in the implementation of entrepreneurial education in higher education institutions. In a discipline that is characterised by paucity, this study provides a unique and original assessment of the important roles of student satisfaction and student self-confidence in building entrepreneurial competencies among students