عنوان فارسی مقاله:ارتباط بین آموزش کارآفرینی و خود شایستگیهای کارآفرینانه: دیدگاه بنگاه اجتماعی
چکیده
هدف از این مطالعه بررسی نقش میانجی رضایت دانشجو و خودکارآمدی کارآفرینانه در پیوند بین آموزش کارآفرینی و خود شایستگیهای کارآفرینانه در یک بنگاه اجتماعی بود. این مطالعه از یک طرح پیمایشی مقطعی با جامعه نمونه شامل ۱۸۵ دانشجوی بازرگانی از سه دانشگاه (دانشگاه فنی آکرا، دانشگاه فنی کیپ کوست و دانشگاه غنا) در غنا استفاده کرد. یک رویکرد PLS-SEM برای بررسی روابط بین سازههای وابسته به مستقل در مطالعه استفاده شد. آموزش کارآفرینی با رضایت دانشجویان و خودکارآمدی کارآفرینانه رابطه مثبت و معنیداری داشت، اما با شایستگیهای خود کارآفرینی رابطه معنیداری نداشت. همچنین مشخص شد که رضایت دانشجویان به طور مثبت و معناداری با خودکارآمدی کارآفرینی و خود شایستگی کارآفرینانه ارتباط دارد. علاوه بر این، هم رضایت دانشجو و هم خودکارآمدی کارآفرینی به طور کامل رابطه بین آموزش کارآفرینی و خود شایستگیهای کارآفرینانه را واسطه میکنند. این مطالعه نقش حیاتی رضایت و خودکارآمدی دانشجویان را در اجرای آموزش کارآفرینی در مؤسسات آموزش عالی برجسته میکند. این مطالعه یک ارزیابی منحصر به فرد و بدیع از نقش مهم رضایت و اعتماد به نفس دانشجو در ایجاد شایستگیهای کارآفرینی در بین دانشجویان ارائه میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.