تأثیر ویژگی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر تصمیم خرید مصرف کننده در صنعت فست فود: اعتماد به برند به عنوان یک میانجی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36

تعداد کلمات : 12000

مجله : International Journal of Information Management Data Insights

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
29 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5141 بازدید
120,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر ویژگی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر تصمیم خرید مصرف کننده در صنعت فست فود: اعتماد به برند به عنوان یک میانجی

 چکیده

 هدف اصلی این مقاله بررسی تأثیر چهار ویژگی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر تصمیم خرید مصرف کنندگان در صنعت فست فود بود. همچنین هدف این مطالعه تعیین این است که آیا اعتماد به برند واسطه رابطه بین آنها است یا خیر. داده‌های لازم از بازدیدکنندگان کافه‌های فست فود مختلف در امارات از طریق یک نظرسنجی آنلاین کمی جمع آوری شد. پس از به دست آوردن پاسخ‌های مورد نظر، داده‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری AMOS 21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج، اهمیت اعتماد به برند را در پیش‌بینی تصمیم خرید تأیید کرد. مهم‌تر از همه، یافته‌ها نشان داد که اطلاعات، ارتباط درک شده، و تعامل تأثیر مثبتی بر تصمیم خرید دارند. با این حال، مشخص شد که تأثیر سرگرمی بر تصمیم خرید ناچیز است. نتایج همچنین تأیید کرد که اعتماد به برند ارتباط بین تنها دو ویژگی بازاریابی رسانه اجتماعی (تعامل و اطلاع‌رسانی) و تصمیم خرید مصرف‌کننده را واسطه می‌کند. از لحاظ نظری، این مقاله با بررسی اثر واسطه‌ای اعتماد به برند در میان چهار ویژگی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تصمیم خرید با بینش‌های تجربی جدید از امارات متحده عربی، با در نظر گرفتن اینکه تحقیقات قبلی از این نوع در منطقه عربی کمتر است منابع موجود را غنی‌تر می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of social media marketing features on consumer’s purchase decision in the fast-food industry: Brand trust as a mediator

Abstract

 The main aim of this paper was to investigate the effect of four features of social media marketing on the purchase decision of consumers in the fast-food industry. It also aimed to determine if brand trust mediates the relationship between them. Necessary data was gathered from the visitors of different fast-food cafes in UAE via a quantitative online survey. After obtaining the desired responses, the data was analyzed by the AMOS 21- structural equation modeling. The results confirmed the significance of brand trust in predicting purchase decision. Above all, the findings showed that informativeness, perceived relevance, and interactivity have positive effect on purchase decision. But, it was found that the effect of entertainment on purchase decision is insignificant. The results also confirmed that brand trust mediates the association between only two social media marketing features (interactivity and informativeness) and consumer purchase decision. Theoretically, this paper advances the current literature by exploring the mediating effect of brand trust among the four features of social media marketing and purchase decision with new empirical insights from UAE, taking into account that the earlier researches of this nature in Arab region are scarce.