عنوان فارسی مقاله:ارزیابی تغییر بهره وری در بخش حمل و نقل عمومی با استفاده از مدل مبتنی بر DEA
چکیده
هدف این مطالعه ایجاد چارچوبی برای اندازهگیری بهرهوری در بخش حملونقل عمومی از طریق تکنیک تحلیل پوششی دادهها (DEA) است. این مقاله ارزیابی شاخص بهره وری مالم کوئیست (MP1) و شاخص بهرهوری لانبرگر (I.P1) را با مفهوم یک مدل جدید ورودیگرا (NSM) گسترش میدهد. مدل NSM کارایی را با اثر متغیر کمکی اندازهگیری میکند و ویژگیهای تغییرپذیری واحد، شعاعی و تغییر ناپذیری را برآورده میکند. به طور خاص، هدف توسعه پیشنهادی به دست آوردن تغییر کلی بهرهوری از نظر تغییرات فنی (تغییر مرزی) و تغییر کارایی فنی (اثر فراگیر) برای ایستگاههای اتوبوس شرکت حمل و نقل جادهای راجستان (RSRTC) از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ است. برای این منظور، تعداد اتوبوس، تعداد کارفرما، مصرف سوخت و قوس مسافت مسیر، متغیرهای ورودی در نظر گرفته میشوند، در حالی که مسافر-کیلومتر اشغال شده، و استفاده از وسیله نقلیه متغیرهای خروجی هستند. در نهایت، نتایج نشان میدهد که میانگین رشد بهرهوری کل عوامل (TFP) 46 ایستگاه با استفاده از MPI و LPI در طول دوره مورد مطالعه به ترتیب ۱٫۹۵۶% و ۱٫۴۰۹% است. این مطالعه سیاستگذاران و مدیران را قادر میسازد تا ورودیها را برای رسیدن به خروجی ثابت تا سطح بهینه ارزیابی کنند و فرآیند بهبود سطح بهرهوری برای ایستگاههای اتوبوس را درک کنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.