بررسی تاب‌آوری کارآفرینی به سمت مزیت رقابتی پایدار: آیا فرهنگ محلی اهمیت دارد؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 9700

مجله : Uncertain Supply Chain Management

انتشار : 2024

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
6 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5252 بازدید
99,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی تاب‌آوری کارآفرینی به سمت مزیت رقابتی پایدار: آیا فرهنگ محلی اهمیت دارد؟

 چکیده

 مطالعات نشان می‌دهد که درک اینکه چگونه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​می‌توانند با تغییرات محیط خارجی خود برای ایجاد مزیت رقابتی سازگار شوند، بسیار مهم است. با این حال، بحث محدودی در مورد چگونگی عملکرد تاب‌آوری کارآفرینان به عنوان یکی از قابلیت‌های پویا مورد نیاز برای حفظ مزیت رقابتی شرکت‌شان در بلندمدت وجود دارد. این مطالعه با هدف بررسی چگونگی تاب‌آوری کارآفرینی بر توانایی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار انجام شد. همچنین این مطالعه نقش تعدیل کننده ارزش‌های فرهنگی محلی را در تقویت تاب آوری و مزیت رقابتی پایدار تحلیل کرد. جمعیت شامل ۴۰۰ SME صنایع دستی بود که به عنوان بخش گردشگری پایدار بالی در نظر گرفته می‌شد. نتایج نشان داد که سرمایه مالی، سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی عواملی بودند که تاب آوری کارآفرینی را شکل دادند، جایی که مالکیت سرمایه و دسترسی به سرمایه به کارآفرینان در مواجهه با تغییرات در محیط صنعتی پویا و چالش برانگیز کمک می‌کرد، و سرمایه مالی و منابع تاب آوری بیشترین تأثیر را داشتند. علاوه بر این، تاب اوری کارآفرینی نیز به طور قابل توجهی به دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کرد. علاوه بر این، نتایج همچنین نشان می‌دهد که ارزش‌های فرهنگی محلی تاب اوری کارآفرینی را تقویت می‌کنند، زیرا کارآفرینانی که با هنجارهای فرهنگی محلی توسعه‌یافته در جامعه اطراف سازگار شده‌اند، تمایل دارند به رفتار خود پاسخ مثبت دهند. پذیرش مثبت محیطی می‌تواند تاب آوری کارآفرینی را با توجه به حمایت روانی رفتار آنها تقویت کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Investigating entrepreneurial resilience toward sustainable competitive advantage: Does local culture matter?

Abstract

 Literature indicates it is crucial to understand how SMEs could adapt to changes in their external environment to develop a competitive advantage. However, there is limited discussion on how entrepreneurs’ resilience functions as one of the dynamic capabilities required to maintain their company’s competitive advantage in the long-term. This study aimed to investigate how entrepreneurial resilience affects SMEs ability to achieve sustainable competitive advantage. It also analyzed the moderating role of local cultural values in reinforcing resilience and sustainable competitive advantage. The population consisted of 400 handicraft SME who were thought of as Bali’s sustaining tourism sector. The results demonstrated that financial capital, human capital, and social capital were factors that shaped entrepreneurial resilience, where the ownership of capital and access to capital helped entrepreneurs when encountering changes in the dynamic and challenging industrial environment, where the role of financial capital was one of the sources of resilience that had the most significant influence. Furthermore, entrepreneurial resilience also contributed significantly to the achievement of sustainable competitive advantage. Moreover, the results also indicate that local cultural values strengthen entrepreneurial resilience because entrepreneurs who adjusted to local cultural norms developed in the surrounding community tended to respond positively to their behavior. Positive environmental acceptance could reinforce entrepreneurial resilience, given the psychological support of their behavior.