عوامل تعیین کننده استفاده از حسابداری مدیریت در شرکت‌های مخابراتی ویتنامی: نقش تعدیل کننده فرهنگ سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 43

تعداد کلمات : 11400

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
20 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3207 بازدید
88,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل تعیین کننده استفاده از حسابداری مدیریت در شرکت‌های مخابراتی ویتنامی: نقش تعدیل کننده فرهنگ سازمانی

 

 چکیده

 هدف این مطالعه بررسی تأثیر عوامل تعیین‌کننده استفاده از حسابداری مدیریت در صنعت مخابرات با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌کننده فرهنگ سازمانی است. عوامل تعیین کننده در این مطالعه اندازه شرکت، استراتژی کسب و کار، صلاحیت حسابداران، رقابت بازار و آگاهی مدیران بود. پرسشنامه‌های نظرسنجی برای شرکت‌های مخابراتی در ویتنام توزیع شد که منجر به مجموعه داده‌ای متشکل از ۱۴۶ پاسخ دهنده از ۱۶۴ شرکت مخابراتی ویتنامی و نرخ پاسخ ۸۹٪ شد. پاسخ دهندگان هدف مدیران، معاونان، مدیران و حسابداران ارشد بودند. پرسشنامه‌ها بین هر شرکت توزیع شد و داده‌های جمع‌آوری‌شده با استفاده از اکسل پردازش و برای انطباق با استفاده از نرم‌افزار SPSS و Smart-PLS تجزیه و تحلیل شدند. تحلیل مسیر، به‌ویژه، مدل‌سازی معادلات ساختاری با مدل‌سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی، انجام شد. یافته‌ها نشان داد که همه عوامل تعیین کننده به جز اندازه شرکت تأثیر مثبتی بر استفاده از برنامه حسابداری مدیریت دارند. با این حال، در حضور فرهنگ سازمانی، اندازه شرکت تأثیر مثبتی بر استفاده از برنامه حسابداری مدیریت داشت. علاوه بر این، فرهنگ سازمانی تأثیر آگاهی مدیران را بر استفاده از برنامه حسابداری مدیریت در شرکت‌های مخابراتی ویتنامی افزایش داد. این تحقیق می‌تواند درک ما را از عوامل تعیین کننده استفاده از برنامه حسابداری مدیریت و نقش تعدیل کننده فرهنگ سازمانی در زمینه صنعت ارتباطات از راه دور عمیق‌تر کند. این یافته‌ها می‌تواند شواهد تجربی را برای مدیران شرکت‌های مخابراتی ویتنامی که به دنبال بهبود عملکرد سازمان خود هستند، ارائه دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Determinants of Management Accounting Application Use in Vietnamese Telecommunications Companies: The Moderating Role of Organisational Culture

Abstract

 This study aims to investigate the effects of the determinants of management accounting application use in the telecommunications industry whilst considering the moderating role of organisational culture. The determinants examined in this study were company size, business strategy, accountants’ qualifications, market competition and managers’ awareness. Survey questionnaires were distributed to telecommunications companies in Vietnam, which resulted in a dataset of 146 respondents from 164 Vietnamese telecommunications companies and a response rate of 89%. The target respondents were directors, vice directors, managers and chief accountants. The questionnaires were distributed to each company, and the collected data were processed using Microsoft Excel and analysed for conformity using SPSS and Smart-PLS. Path analysis, specifically, structural equation modelling with partial least squares structural equation modelling, was conducted. The findings indicated that all the determinants except company size positively impacted management accounting application use. However, in the presence of organisational culture, company size did positively influence management accounting application use. Moreover, organisational culture enhanced the influence of managers’ awareness on management accounting application use in the Vietnamese telecommunications companies. This research can deepen our understanding of the determinants of management accounting application use and moderating role of organisational culture in the context of the telecommunications industry. The findings can provide empirical evidence to managers of Vietnamese telecommunications companies seeking to enhance the performance of their organisation.