مطالعه تجربی عوامل حیاتی موفقیت در پیاده سازی سیستم‌های مدیریت دانش (KMS): نقش تعدیل کننده فرهنگ

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 34

تعداد کلمات : 7200

مجله : Uncertain Supply Chain Management

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
7 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3363 بازدید
72,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مطالعه تجربی عوامل حیاتی موفقیت در پیاده سازی سیستم‌های مدیریت دانش (KMS): نقش تعدیل کننده فرهنگ

 چکیده

 این تحقیق به بررسی تأثیر تعدیل‌کننده فرهنگ بر روابط بین KMS و سایر متغیرهای مؤثر بر KMS در صنعت خدمات می‌پردازد. اثرات تعدادی از متغیرها بر KMS از طریق تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه مورد بررسی قرار گرفت. این متغیرها شامل فرهنگ مردم؛ روند؛ استراتژی؛ و تکنولوژی بود. نتایج نشان می‌دهد که فرهنگ و مردم تأثیر معنی داری بر عملکرد KMS دارند و بر نیاز به پرورش فرهنگ شرکت حمایتی و توانمندسازی کارکنان تأکید می‌کنند. علاوه بر این، استراتژی و فناوری به خاطر شیوه‌های مدیریت دانش مؤثر در صنعت خدمات بسیار مهم هستند. این تحقیق همچنین تأثیرات تعدیل‌کننده فرهنگ را بر این روابط بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که فرهنگ تأثیر فرآیند، فناوری و استراتژی را بر KMS تعدیل می‌کند. با این حال، نشان داده شد که تأثیر متقابل بین فرهنگ و مردم، ارتباط بین مردم و KMS را تغییری اساسی نداد. این نتایج بینش‌های مفیدی را برای شرکت‌هایی ارائه می‌دهد که به دنبال بهبود روش‌های مدیریت دانش خود هستند و بر نیاز به در نظر گرفتن فرهنگ و همسویی آن با اهداف استراتژیک و راه حل‌های فناوری تأکید می‌کنند. در حالی که این مطالعه به درک ما از مدیریت دانش در صنعت خدمات می‌افزاید، تحقیقات بیشتری برای بررسی عناصر و موقعیت‌های دیگر مورد نیاز است. به طور کلی، این تحقیق برای شرکت‌هایی که به دنبال ارتقای فعالیت‌های مدیریت دانش و عملکرد کلی سازمانی خود هستند، اهمیت عملی دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: An empirical study of critical success factors in implementing knowledge management systems (KMS): The moderating role of culture

Abstract

 This research focuses on the moderating effect of culture on the relationships between KMS and other variables affecting KMS in the service industry. The effects of a number of variables on KMS were examined via analysis and hypothesis testing. These variables included culture; people; process; strategy; and technology. The results show that culture and people have a substantial impact on KMS's performance, emphasizing the need of cultivating a supportive company culture and empowering employees. Furthermore, strategy and technology were shown to be critical in allowing effective knowledge management practices in the service industry. The research also investigates the moderating impacts of culture on these linkages, demonstrating that culture modulates the impact of process, technology, and strategy on KMS. However, it was shown that the interplay between culture and people did not substantially alter the link between people and KMS. These results provide useful insights for firms looking to improve their knowledge management methods, underlining the need to take culture into account and aligning it with strategic goals and technology solutions. While the study adds to our understanding of knowledge management in the service industry, further research is needed to investigate other elements and situations. Overall, this research has practical significance for firms looking to enhance their knowledge management activities and overall organizational performance.