ادراک کارکنان از مدیریت زنجیره تأمین سبز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و پایداری در سازمان‌ها: اثر واسطه‌ای توجه اخلاقی بازتابی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 8400

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
12 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5317 بازدید
110,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ادراک کارکنان از مدیریت زنجیره تأمین سبز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و پایداری در سازمان‌ها: اثر واسطه‌ای توجه اخلاقی بازتابی

 چکیده

 (۱) زمینه و هدف: افزایش سطح نگرانی در مورد کاهش منابع تجدید ناپذیر، گرم شدن کره زمین، آلودگی و مسائل اجتماعی، شرکت‌ها را به آغاز فعالیت‌های سبز و اجتماعی سوق داده است. علاوه بر این، شواهد تجربی محدودی در مورد تأثیر بالقوه ابتکارات سبز، مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) و توجه اخلاقی انعکاسی (RMA) بر عملکرد پایدار وجود دارد. هدف از این مطالعه بررسی اثر میانجی توجه اخلاقی بازتابی (RMA) بر رابطه بین شیوه‌های مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) و CSR بر عملکرد پایدار بود. این مطالعه بر اساس دیدگاه مبتنی بر منابع طبیعی، دیدگاه مبتنی بر منابع ذینفعان و نظریه سیگنالینگ، نقش شیوه‌های GSCM و CSR را در عملکرد پایدار با استفاده از داده‌های مقطعی از صنایع تولیدی و خدماتی استان خیبر پختونخوا، در پاکستان بود. (۲) روش‌ها: با استفاده از روش نمونه گیری آسان غیر احتمالی، ۵۰۰ کارمند از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار پاکستان (PSE) انتخاب و پرسشنامه‌ها توزیع شد. پرسشنامه‌های کامل از ۳۸۰ کارمند دریافت شد و در تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت و نرخ پاسخ ۷۶٪ را به همراه داشت. برای تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و آزمون فرضیه‌ها از نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) استفاده شد. نتایج CFA پایایی و روایی پرسشنامه‌ها را نشان داد. (۳) نتایج: نتایج مدل ساختاری (آزمایش فرضیه‌ها) نشان می‌دهد که چهار ویژگی عملکرد GSCM (مدیریت محیطی داخلی، خرید سبز، همکاری با مشتریان و طراحی زیست محیطی) تأثیر مثبتی بر عملکرد پایدار دارند، در حالی که بازیابی سرمایه گذاری و CSR غیر معنی دار بود. علاوه بر این، تأثیرات مثبت و معنادار GSCM و RMA بر عملکرد پایدار وجود دارد. از سوی دیگر، متغیرهای کنترلی مانند جنسیت، تجربه و سن نقش مهمی در عملکرد پایدار ندارند. تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که توجه اخلاقی بازتابی رابطه بین GSCM، CSR و عملکرد پایدار را واسطه می‌کند. (۴) نتیجه‌گیری/پیامدها: این مطالعه پیامدهای متعددی برای خدمات سبز و شرکت‌های تولیدی به‌طور خاص و برای پزشکان، محققان و دانشگاهیان به طور کلی دارد. نوآوری و تازگی این مطالعه در تعیین سهم RMA، GSCM و CSR در دستیابی به عملکرد پایدار نهفته است. شرکت‌ها می‌توانند فعالیت‌های تولید پاک خود را با گنجاندن این مدل به عنوان یک استراتژی بهبود بخشند. مطالعات آینده ممکن است تعدیل‌کنندگان و میانجی‌هایی را برای بررسی تأثیر شیوه‌های CSR و GSCM بر پایداری اضافه کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Employees’ Perceptions of Green Supply-Chain Management, Corporate Social Responsibility, and Sustainability in Organizations: Mediating Effect of Reflective Moral Attentiveness

Abstract

 (1) Background: The increasing level of concern over reduction non-renewable resources, global warming, pollution, and social issues has led firms to initiate green and social activities. Furthermore, there is limited empirical evidence on the potential impact of green initiatives, corporate social responsibility (CSR), and reflective moral attentiveness (RMA) on sustainable performance. The purpose of this study was to investigate the mediating effect of reflective moral attentiveness (RMA) on the relationship between green supply-chain-management practices (GSCM) and CSR on sustainable performance. Based on the natural-resource-based view, stakeholder resource-based view, and signaling theory, this study investigated the role of GSCM practices and CSR in sustainable performance using cross-sectional data from the manufacturing and services industries from Khyber Pakhtunkhwa province, in Pakistan. (2) Methods: Using a non-probability convenience-sampling method, 500 employees were selected from the firms which are listed on the Pakistan stock exchange (PSE) and questionnaires were distributed. Complete questionnaires were received from 380 employees and used in the analysis, yielding a response rate of 76%. Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) software was used for the confirmatory-factor analysis (CFA) and the testing of the hypotheses. The CFA results revealed the reliability and validity of the questionnaires. (3) Results: The results of the structural model (hypotheses testing) show that four attributes of GSCM practices (internal environmental management, green purchasing, cooperation with customers, and eco-design) have a positive influence on sustainable performance, while investment recovery and CSR were found to be insignificant. Moreover, there were significant and positive influences of GSCM and RMA on sustainable performance. On the other hand, control variables, such as gender, experience, and age, were found to have no significant role in sustainable performance. A further analysis revealed that reflective moral attentiveness mediated the relationship between GSCM, CSR, and sustainable performance. (4) Conclusions/implications: This study has several implications for green services and manufacturing firms specifically and for practitioners, researchers and academics in general. The innovation and novelty of this study lie in its determination of the contribution of RMA, GSCM, and CSR to achieving sustainable performance. Firms can improve their clean production activities by incorporating this model as a strategy. Future studies may add moderators and mediators to explore the impact of CSR and GSCM practices upon sustainability.