تأثیر مزیت رقابتی پایدار یک شرکت بر استراتژی اجتناب مالیاتی آنها

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 7800

مجله : sustainability

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
26 می 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2347 بازدید
70,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر مزیت رقابتی پایدار یک شرکت بر استراتژی اجتناب مالیاتی آنها – تمرکز بر رقابت بازار در کره

 چکیده

 این مطالعه تجزیه و تحلیل می‌کند که آیا مزیت رقابتی یک شرکت بر استراتژی اجتناب مالیاتی شرکت تأثیر می‌گذارد یا خیر. علاوه بر این، این مقاله تحلیل می‌کند که آیا این اثرات به سطح رقابت در بازاری که شرکت به آن تعلق دارد بستگی دارد یا خیر. زیرا استراتژی اجتناب مالیاتی یک شرکت ممکن است بسته به ویژگی‌های شرکت، مانند موقعیت مالی و ساختار حاکمیتی، تسلط بر بازار، یا درجه رقابت در بازاری که شرکت به آن تعلق دارد، متفاوت باشد و می‌تواند به عنوان یک مشوق اجتناب مالیاتی شرکت عمل کند. نتایج این مطالعه به شرح زیر است. با افزایش سهم بازار شرکت، اجتناب مالیاتی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. همچنین، اگر نمونه بر سطح رقابت بازار تقسیم و تجزیه و تحلیل شود، نتایج نشان می‌دهد که اجتناب مالیاتی با افزایش قدرت بازار شرکت تنها در بازارهای انحصاری با رقابت کم در بازار به طور معنی داری افزایش می‌یابد. بنابراین، می‌توان این گونه تفسیر کرد که تأثیر قدرت بازار یک شرکت بر اجتناب مالیاتی بسته به سطح رقابت در بازار متفاوت است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of a Company’s Sustainable Competitive Advantage on Their Tax Avoidance Strategy—Focusing on Market Competition in Korea

Abstract

 This study analyzes whether a company’s competitive advantage affects a company’s tax avoidance strategy. Additionally, it analyzes whether these effects depend on the level of competition in the market to which the company belongs. This is because a company’s tax avoidance strategy may vary depending on the characteristics of the firm, such as the financial position and governance structure, the market dominance, or the degree of competition in the market to which the company belongs and it can act as an incentive for tax avoidance. Results of this study is follows. Tax avoidance increases significantly as a company’s market share increases. Also, if the sample is divided by the level of market competition and analyzed, the results show that tax avoidance increases significantly with the increase in a company’s market power only in oligopolistic markets with low market competition. Therefore, it can be interpreted that the effect of a company’s market power on tax avoidance varies depending on the level of competition in the market.