عنوان فارسی مقاله:آیا واقعیت افزوده بر جامعه پذیری، سرگرمی و یادگیری تأثیر می گذارد؟ یک آزمایش میدانی
چکیده
اپلیکیشن های واقعیت افزوده (AR) اخیراً برای اهداف سرگرمی و آموزشی پدید آمده اند و گفته می شود که تأثیرات مثبتی بر تعامل اجتماعی داشته باشند. در این مطالعه، ما تأثیر یک ویژگی AR تلفن همراه، داخلی را بر جامعه پذیری، سرگرمی و یادگیری بررسی کردیم. ما یک آزمایش میدانی را با استفاده از یک بازی مسابقه در نمایشگاه مرکز علمی فنلاند انجام دادیم. ما شرکتکنندگان (N = 372) را به یک گروه آزمایشی (کاربران برنامه AR) و دو گروه کنترل (کاربران غیر AR برنامه؛ شرکتکنندگان کاغذ و قلم) از جمله ۲۸ کاربر AR از مصاحبههای بعدی تقسیم کردیم. ما از آزمون رتبهبندی کروسکال-والیس برای مقایسه گروههای آزمایشی و روش تحلیل محتوا برای بررسی تجربیات کاربران AR استفاده کردیم. اگرچه شرکتکنندگان AR مصاحبهشده ارزش سرگرمی و فرصتهای یادگیری را برای AR تشخیص دادند، اما هنگام مقایسه گروههای آزمایشی افزایشی در اجتماعیپذیری درک شده، رفتار اجتماعی، عاطفه مثبت یا عملکرد یادگیری مشاهده نکردیم. در عوض، مصاحبهشوندگان AR تضاد شدیدی را بین دو واقعیت متفاوت تجربه کردند. علیرغم ارزش جدید و جذاب فناوری جدید، عملکرد و سایر پیشرفت ها به طور خودکار ظاهر نمی شوند. ما همچنین عوامل شرطی بالقوه را مورد بحث قرار می دهیم. تحقیق و توسعه آینده AR و فناوریهای مرتبط باید به اثرات منفی احتمالی تقسیم توجه به هر دو واقعیت توجه داشته باشد(واقعیت افزوده بر جامعه پذیری).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.