پروژه های مدیریت پسماند جامد در شهرستان نایروبی، کنیا

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19

تعداد کلمات : 6700

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
6 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1119 بازدید
26,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:پروژه های مدیریت پسماند جامد در شهرستان نایروبی، کنیا: بررسی تحلیلی مهارت های فنی مدیریت پروژه و عملکرد پروژه های محیطی  

 چکیده

این مطالعه با هدف بررسی جمع‌آوری پسماند جامد در مناطق مسکونی شهرستان نایروبی که توسط گروه‌های جوانی که با پروژه‌های زیست‌محیطی سروکار دارند، انجام شد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر مهارت های فنی بر عملکرد پروژه های محیطی جوانان در شهرستان نایروبی بود. واحد تجزیه و تحلیل این مطالعه ۷۰ پروژه گروه‌های محیطی جوانان متشکل از ۷۰۰ عضو گروه جوان در پروژه‌های مدیریت پسماند جامد در شهرستان نایروبی بود. در این مطالعه از حجم نمونه ۲۴۸ نفر از اعضای گروه بر اساس جدول نمونه کرجسی و مورگان استفاده شد. برای محاسبه اقشار نمونه از روش متناسب استفاده شد که در آن از نمونه گیری تصادفی ساده بر روی اقشار نمونه استفاده شد. مطلعین کلیدی از ۴ ریاست ریاست امور جوانان به طور هدفمند انتخاب شدند. این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و طرح های پژوهش همبستگی با رویکرد اقدام پژوهی مشارکتی است. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه، چک لیست مشاهده، راهنمای مصاحبه، راهنمای بحث گروه متمرکز و فرم های ساختاری برای تحلیل محتوا بود. داده‌های کیفی در قالب مضمون‌ها و داده‌های کمی با استفاده از درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار به صورت توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. به طور استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه شامل آزمون t فرضیه ها به عنوان ابزار تحلیل برای آزمون معنی داری بر فرضیه صفر مطالعه استفاده شد که بیان داشت: H0: مهارت های فنی تاثیر معناداری بر عملکرد پروژه های محیطی جوانان در شهرستان نایروبی ندارد. از یافته‌های رگرسیون و تحلیل همبستگی، خروجی همبستگی نشان داد که ویژگی‌های مهارت‌های فنی از نظر آماری معنی‌دار است (P-value تحت معنی‌دار ۲ دنباله همه کمتر از ۰٫۰۵=α) نسبت به عملکرد پروژه‌های محیطی جوانان. شاخص همبستگی بین مهارت های فنی و عملکرد مثبت و معنی دار بود. r (247) =.715; p≤.۰۵٫ این استنباط می کند که با افزایش سطح مهارت های فنی، سطوح عملکرد نیز افزایش می یابد. این نشان می‌دهد که فرضیه صفر رد شد و نتیجه‌گیری شد که: H1: تأثیر قابل‌توجهی از مهارت‌های فنی بر عملکرد پروژه‌های محیطی جوانان در شهرستان نایروبی وجود دارد که فرضیه جایگزین بود(پروژه های مدیریت پسماند جامد).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Solid Waste Management Projects in Nairobi County, Kenya: Analytical Review of Project Management Technical Skills and Performance of Youth Environmental Projects

  Abstract

 This study aimed to investigate on solid waste collection within Nairobi County residential areas managed by youth groups dealing with environmental projects. The purpose of the study was to examine the influence of technical skills on performance of youth environmental projects in Nairobi County. The study’s unit of analysis was 70 youth environmental groups projects comprised of 700 youth group members engaged on solid waste management projects in Nairobi County. The study used a sample size of 248 group members, based on Krejcie and Morgan’s sample table. Proportionate method was applied to calculate the sample strata, where simple random sampling was used on the sampled strata. Key informants from 4 departments of Directorate of Youth affairs were purposely selected. The study adopted descriptive survey and correlational research designs using Participatory Action Research approach. Research instruments entailed questionnaires, observation checklists, an interview guide, a focus group discussion guide and structure forms for content analysis. Qualitative data was analyzed and presented in themes while quantitative data was analyzed descriptively using percentage frequencies, mean, and standard deviation. Inferentially, Pearson correlation coefficient and multiple regression analysis including hypotheses t-test were used as tools of analysis to test for significance on the study null hypothesis which stated that: H0: Technical skills do not significantly influence performance of youth environmental projects in Nairobi County. From the findings of regression and correlation analysis, the correlation output showed that technical skills characteristics were statistically significant (P-values under significant 2-tailed were all less than α=0.05) towards performance of youth environmental projects. The correlation index between technical skills and performance was positive and significant, r (247) =.715; p≤.05. This inferred that as the level of technical skills increases, the performance levels also increases. This implied that the null hypothesis was rejected and the conclusion made that: H1: There is a significant influence of technical skills on performance of youth environmental projects in Nairobi County, which was the alternative hypothesis.